Aktualności
Komunikacja z klientem – e-mailowa czy SMS-owa, jaka jest lepsza?
Platformy do zmasowanej wysyłki wiadomości do klientów, takie jak https://mprofi.pl/, oferują zarówno wysyłkę SMS-ów, czyli krótkich wiadomości tekstowych wysyłanych na numer telefonu, jak i e-maili.
Jeśli ktoś na przykład dopiero rozpoczyna przygodę z własnym biznesem i stara się zbudować strategię komunikacyjną, może zastanawiać się, którą z tych opcji wybrać. Jakie wiadomości będą częściej i szybciej otwierane przez klientów? Za pomocą których można przekazać więcej informacji? Wszystko wytłumaczymy poniżej!
Obie metody komunikacji mają swoje zastosowania
Nie można powiedzieć, aby komunikacja e-mailowa była ogółem lepsza lub gorsza od komunikacji SMS-owej. Wszystko zależy od okoliczności. Tego, co i do kogo chcemy zakomunikować. Jak długi musi być komunikat, czy zależy nam na jego jak najszybszym odczytaniu i czy oczekujemy odpowiedzi. W niektórych sytuacjach lepiej sprawdzą się wiadomości elektroniczne, w innych SMS-y.
E-maile są zwykle obszerniejsze, dają także szersze możliwości, jeśli chodzi o oprawę audiowizualną. Prawdopodobieństwo, że ważny e-mail zostanie otworzony jest niemałe, ale niekoniecznie będzie to miało miejsce w ciągu kilku minut. Bardziej prawdopodobne jest, że ktoś zajrzy do niego w przeciągu kilku lub kilkunastu godzin. Część osób sprawdza swoją skrzynkę e-mailową jedynie od czasu do czasu, inni z kolei mają ustawione automatyczne powiadomienia o nowych wiadomościach i widzą je szybciej.
SMS-y nie bez powodu mają w swojej nazwie „short”. Służą do przekazywania krótkich, zwartych komunikatów. Można dołączyć do nich zdjęcia (chociaż wtedy mówimy o MMS-ach) czy linki, natomiast są znacznie bardziej minimalistyczne niż e-maile. Ich dużą zaletą jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że (o ile numer jest aktualny) wiadomość zostanie odczytana – i to bardzo szybko, biorąc pod uwagę, że niemała część populacji ma przy sobie smartfona 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
SMS-y i e-maile najlepiej ze sobą łączyć
Nie warto polegać tylko na SMS-ach lub tylko na e-mailach. Najlepiej te dwie formy komunikacji ze sobą łączyć. Nie chodzi tutaj tylko o to, aby część wiadomości przekazywać w jeden sposób, a część w drugi. Maile i wiadomości tekstowe można także wykorzystać do przekazania tego samego komunikatu – i często się tak robi.
O co dokładnie chodzi? Przykładowo, sklep internetowy może powiadamiać o wysłaniu powiadomienia SMS-em. W wiadomości tekstowej podać numer zamówienia i numer śledzenia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w tym czasie wysłać dłuższego maila, w którym znajdą się np. informacje o przewidywanej dacie dostawy, zawartości zamówienia, możliwości ewentualnego zwrotu i nie tylko.
W ten sposób klient będzie miał na wyciągnięcie ręki komplet informacji. Wykorzystane zostaną największe zalety obu tych metod komunikacji – obszerność e-maili i wygoda SMS-ów. Bez obaw, nie trzeba za każdym razem obu tych elementów wysyłać ręcznie, można to zadanie w pełni zautomatyzować.
Dzięki wspomnianej powyżej platformie nie trzeba nawet szukać osobnych narzędzi do masowej wysyłki SMS i mass mailingu, ponieważ wszystko co niezbędne można znaleźć w jednym miejscu.