Aktualności
"Kreatury" rozdane!
Znamy już zwycięzców XV edycji ogólnopolskiego konkursu kreacji w reklamie „Kreatura 2011”, organizowanego przez wydawnictwo VFP Communications. 30 marca, podczas uroczystej gali w Fabryce Trzciny w Warszawie, uhonorowano 22 prace. Dodatkowo, jednogłośną decyzją jury, tytuł najlepszej kreacji reklamowej 2010 roku przyznano Gminie Miejskiej Kraków i Agencji TBWA za projekt „Gołębie kręcą Kraków”.
Polska słynie z wysokiego poziomu grafiki, w tym reklamowej, jednak w tym roku można było odczuć lekki deficyt dobrych pomysłów. Po długich i burzliwych obradach udało się nam jednak wybrać ze 114 zgłoszeń prawdziwe perły - świeże, inspirujące i niesamowicie kreatywne koncepcje, doskonale zrealizowane - dodaje Maciej Nowicki, managing creative director agencji interaktywnej Hypermedia Isobar, juror konkursu.
Do takich bez wątpienia należała kampania laureata Grand Prix – agencji TBWA – „Gołębie kręcą Kraków” dla Gminy Miejskiej Kraków. Jurorzy jednogłośnie zgodzili się co do tego, że praca wybrana na Grand Prix nie miała żadnej alternatywy. Wyjątkowość tej kampanii promocyjnej polegała na ukazaniu panoramy Krakowa oczami ptaków. Internauta wirtualnie zwiedza miasto, kierując się trasą gołębia - operatora filmowego, który pokazuje miasto z własnej perspektywy, korzystając wyłącznie z siły skrzydeł i miniaturowej kamerki.
Grupa Hypermedia Isobar jest jednym z głównych beneficjentów konkursu „Kreatura 2011”. Otrzymała statuetkę w kategorii outdoor/indoor/plakat za projekt „Okno na Hooptymistyczny Świat” zrealizowany dla Hoop Polska oraz została wyróżniona Kreaturą za reklamę własną „Rebranding Hypermedia Isobar”.
Łącznie podczas XV edycji konkursu „Kreatura” przyznano 22 wyróżnień oraz Grand Prix. Statuetki Kreatury otrzymały m. in. agencja Opus B za kampanię radiową „Nie rób sceny – liczą się świąteczne ceny” dla Media Saturn Holding Polska, Sparing Communication Group za reklamę społeczną „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Za najsilniejszą kategorię jurorzy uznali Internet, w której przyznano aż cztery nagrody.
Prace oceniało jury pod przewodnictwem Serge'a Fenenko, zarządzającego projektami internetowymi w agencji Novocortex. W skład jury weszli również Roman Balazs, red. naczelny Kreativ Online, Aleš Pavlin, partner zarządzający PERFO i profesor akademicki, Philippe Boutie, CEO Lamtar Planning & Communication i Maciej Nowicki, managing creative director agencji interaktywnej Hypermedia Isobar.
Konkurs zorganizował VFP Communications, wydawca magazynów „Media & Marketing Polska”, „Handel” i „Food Service”, newslettera MMP24, serwisu Handel Extra oraz portalu mediamikser.pl. Sponsorem głównym „Kreatura 2011” jest PKN Orlen.
Pełna lista zwycięzców XV edycji konkursu „Kreatura” oraz więcej informacji o konkursie znajduje się na Facebook'owym fan page oraz na stronie internetowej www.konkurs.kreatura.pl.
Kontakt prasowy:
Paweł Sołowiej
Garden of Words
tel.(22) 829 85 72 wew. 16
e-mail: p.solowiej@gardenofwords.pl