Aktualności
Kto zwycięży w polskiej edycji My YouTube?
Od dziś do 21 lipca internauci mogą głosować na polskich artystów, których kanały YouTube lubią najbardziej. O głosy walczy ponad 30 wykonawców ze wszystkich stron sceny muzycznej, m.in. Doda, Blue Cafe, Ewa Farna, Kayah, Zakopower, Tede, Myslovitz, Maryla Rodowicz, Varius Manx, Sokół i Marysia Starosta, Grubson, Patrycja Markowska, T. Love, Feel, Natalia Kukulska czy O.S.T.R.
Co minutę na YouTube trafia ponad 48 godzin filmów. Wiele z nich to treści związane z muzyką - teledyski, nagrania z koncertów, specjalne występy. Artyści zakładają na YouTube swoje kanały, gdzie prezentują najnowsze klipy i komunikują się z fanami. Także wielu polskich muzyków aktywnie korzysta z YouTube, a ich kanały są odwiedzane przez setki tysięcy internautów.
Plebiscyt My YouTube po raz pierwszy odbył się w USA i cieszył się tam znacznym powodzeniem. W finale znaleźli się tacy muzycy, jak Rihanna, Nicki Minaj, Christina Grimmie, Justin Bieber oraz Selena Gomez. Następnie akcja zawitała do innych krajów na świecie, m.in. Francji, Japonii Indii i Australii. Teraz czas na Polskę.
Na stronie www.youtube.com/myyoutube znaleźć można wizytówki artystów: film wideo od każdego wykonawcy z zaproszeniem do udziału w My YouTube, link do jego oficjalnego kanału oraz do różnych polecanych przez niego kanałów.
Na wybranego artystę można zagłosować na trzy sposoby:
- subskrybując jego oficjalny kanał YouTube,
- subskrybując jeden z polecanych przez artystę kanałów YouTube,
- zapraszając znajomych do udziału za pośrednictwem Facebooka lub Twittera.
Fani, którzy zagłosują na swoich ulubionych artystów, mogą wygrać nagrody właśnie od nich, przede wszystkim płyty z autografem. Dzięki zasubskrybowaniu kanału w ramach głosowania będą mogli śledzić wszystko, co dziać się będzie na kanale ulubionego artysty także po zakończeniu plebiscytu.
My YouTube to kolejna inicjatywa YouTube związana z polskimi muzykami, po podpisaniu umowy z ZAiKSem i uruchomieniu Programu Partnerskiego YouTube, pozwalającego zarabiać na kanałach w serwisie. YouTube współpracuje także z wytwórniami muzycznymi w ramach promocji artystów.
Źródło: Marketing przy Kawie