Aktualności
Liquid metal - nowość w branży poligraficznej
Gdy mówimy o upłynnieniu zwykle mamy na myśli pozbycie się czegoś, najlepiej zyskując przy tym większą lub mniejszą sumę. A gdyby tak nadać płynności... metalom?
W ofercie marki Dobre Kalendarze znajdziemy przeróżne uszlachetnienia papieru i zdobień, które uatrakcyjnią nawet najprostsze wizytówki, katalogi, notesy i terminarze lub kalendarze ścienne. Po erze specjalnych efektów z lakierem piaskowym, lakierem wybiórczym, lakierem 3D, czy wypukłym flokiem nadszedł czas na kolejną nowość, od której nie sposób oderwać wzroku. Mowa o liquid metal, czyli technice płynnego metalu powlekającego wybrane elementy zdobień.
– Jest to uszlachetnienie wykonywane cyfrowo. Arkusz jest drukowany techniką cyfrową lub offsetową, zależnie od nakładu czy innych uwarunkowań – mówi Jacek Wywiał, specjalista do spraw poligrafii. – Zarówno technika offsetowa, jak i cyfrowa pozwalają w tym przypadku na druk kolorami Pantone. Oznacza to, że jest możliwość zachowania spójności kolorystycznej ze znakami firmowymi z tymi ciekawymi uszlachetnieniami. Oczywiście, jeśli klient ma takie życzenie – dodaje, śmiejąc się Jacek.
Liquid metal sprawdzi się szczególnie w tych branżach, w których liczą się efektowność i podkreślenie prestiżu marki, bowiem uszlachetnienie daje taką możliwość. Wyobraź sobie materiały reklamowe pokryte metalizowaną folią albo fragmenty grafiki z wyraźnym w dotyku efektem wypukłości.
Wszystko to tworzy wrażenia, których trudno nie zauważyć, czy zapomnieć. Do wyboru mamy kilkanaście kolorów, począwszy od barw metali szlachetnych, przez najmodniejsze aktualnie wersje matowe, stylową czerń, aż po czerwień lub zieleń, tak chętnie wykorzystywaną w walce o uwagę klienta.
Wzrok i dotyk to zmysły odgrywające główna rolę w marketingu sensorycznym. Dzięki naszemu rozwiązaniu wyróżnisz się na tle konkurencji.
Jak powstaje nasz liquid metal?
Przykładowe realizacje z wykorzystaniem techniki liquid metal: