Aktualności
Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Kalendarzy ZOOM ART
„Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Kalendarzy ZOOM ART" to konkurs kalendarzy połączony z ich wystawami. Skierowany do firm reklamujących się za pomocą kalendarzy, do drukarnii oraz agencji reklamowych. Celem konkursu jest porównanie osiągnięć, podniesienie jakości prac oraz uhonorowanie zleceniodawców i twórców kalendarzy.
Zapraszamy zleceniodawców, wydawców i twórców posługujących się sztuką poligrafii, fotografii, ilustracji, typografii, potrafiących z kalendarza uczynić dzieło sztuki oraz propagować za jego pomocą sztukę wysoką.
Festiwal Zoom Art 2016 jest 2 edycją konkursu. W zeszłym roku festiwal i konkurs został objęty wieloma patronatami. W tym roku patronat honorowy pełni Prezydent Miasta Katowice, patronat artystyczny pełni Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
Finał konkursu - gala rozdania nagród odbędzie się w Katowicach w dniach 5-6 marca 2016 r.
Kategorie konkursu:
Grand prix
• kalendarz wieloplanszowy
• kalendarz jednoplanszowy
• kalendarz trójdzielny / jednodzielny / wielodzielny
• kalendarz książkowy
• kalendarz charytatywny
• kalendarz inny/nietypowy
• najlepsza ilustracja
• najlepsza fotografia
• kalendarz old (kalendarz wydany w latach ubiegłych, dowolny format i typ)
• kalendarz szkolny (kalendarz wydany przez placówki oświaty, uczniów i studentów)
• kalendarz ogólnodostępny do kupienia w sklepach (nieautorski, dowolny typ i format)
• kalendarz administracyjny wydany przez instytucje urzędowe (urzędy miast, gmin, muzea)
Uczestnicy festiwalu otrzymują dyplom oraz nagrodę w przedstawionych kategoriach. Jest to prestiżowe wyróżnienie dla firm biorących udział w festiwalu, to również doskonała platforma reklamowo-promocyjna.
W konkursie Zoom Art 2015 wzięło udział 99 kalendarzy oraz 13 dodatkowych zgłoszeń na najlepszą fotografię i ilustrację. Uczestnicy to polskie firmy, urzędy miast, szkoły oraz firmy z kapitałem zagranicznym.
Międzynarodowe jury składa się z osób profesjonalnie zajmujących się grafiką, projektowaniem, poligrafią, ilustracją oraz fotografią.
Widoczność w mediach
____________________
Lista powierzchni i relacji:
• Relacja z festiwalu w telewizji TVN w programie Co Za Tydzień
• Relacja z festiwalu w telewizji TVS w programie Silesia Ekspress
• Relacja z festiwalu w telewizji Canal+ w programie Wydanie Kulturalne
• Relacja z festiwalu na platformie TVN Player zakładka główna programu Co Za Tydzień poświęcona Zoom Art – materiały z całego festiwalu
• Zapowiedź festiwalu oraz relacja w radiu Eska oraz WAWA 88,8FM
• Printy prasowe
• Relacja i artykuły na portalach internetowych
Podsumowanie:
• Łączna liczba relacji telewizyjnych – 5
• Łączna liczba publikacji reklamowych oraz artykułów w mediach drukowanych – 6
• Łączna liczba relacji w radiu – 6
• Łączna liczba informacji na portalach internetowych oraz social media - 129
Zoom Art w liczbach
180 osób podczas Gali rozdania nagród w Galerii Rondo Sztuki
200 osób podczas wystawy otwartej w Galerii Rondo Sztuki w dniu po Gali
700 osób podczas wystawy pokonkursowej w Wadowicach
965 polubień Zoom Art na Facebooku
350 odwiedzin www.zoom-art.pl w ciągu miesiąca
2 mln osób oglądających „Co za tydzień” z transmisją z Gali rozdania nagród
195 tys. osób oglądających wiadomości TV TVS (stacja ogólnopolska)
78 tys. osób oglądających felieton z wydarzeń kulturalnych TV TVS