Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Na czym polega automatyzacja marketingu?

Na czym polega automatyzacja marketingu?
2023-08-09


Marketing Automation to pojęcie, które funkcjonuje na rynku od lat i zdążyło obrosnąć wieloma mitami. Co jednak istotne – choć z roku na rok mówi o tym coraz więcej osób, nadal nie tak wiele firm wdraża tę technikę do swojej strategii biznesowej. Tymczasem może ona pomóc w rozwinięciu skrzydeł i wykrojeniu kolejnego kawałka tortu w swojej branży.

Co to jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu to w największym skrócie wykorzystywanie różnych narzędzi i technologii do – jak sama nazwa wskazuje – automatyzacji procesów z marketingiem związanych. Mowa tu chociażby o odciążeniu ludzi w takich działaniach, jak tworzenie raportów, zbieranie danych, czy wyciąganie z nich kluczowych wniosków i uruchamianie konkretnych działań na podstawie uprzednio przygotowanych scenariuszy.

Przykładowo automatyzacja marketingu pozwala więc na zarządzanie i personalizację komunikacji z klientami. Dzięki temu, firmy mogą dostarczać swoim odbiorcom odpowiednie treści w odpowiednim czasie i w dopasowanej formie, co zwiększa szanse na zakupy lub konwersję. Co można w tej sposób osiągnąć? Chociażby bardziej precyzyjnie wpasowywać się w oczekiwania odbiorców i… komunikować się z nimi wtedy, gdy jest to najbardziej efektywne ze sprzedażowego punktu widzenia.

Jakie są jej zalety?

Marketing Automation to znakomite wsparcie dla biznesu. Pozwala reagować na działania osób odwiedzających Twoją stronę znacznie szybciej, niż mógłby to zrobić człowiek. A ponieważ może funkcjonować wielowątkowo, obok szybkości w grę wchodzi również doskonałe skalowanie i możliwości integracji z innymi narzędziami. .

A co to daje w praktyce? Chociażby możliwość szybkiego analizowania preferencji poszczególnych segmentów odbiorców. Jak również łatwego przyporządkowywania konkretnych klientów do różnych grup. To z kolei pozwala na znacznie szybsze budowanie efektywnych kampanii reklamowych i… ich maksymalne optymalizowanie. To zaś pozwala oszczędzić czas i – co przecież najważniejsze – znacząco podnieść wpływy.

Automatyzacja marketingu z edrone przyniesie Ci konkretne korzyści. To kompleksowe narzędzie dzięki któremu osiągniesz lepsze wyniki w swoim biznesie online m.in. dzięki gotowym scenariuszom automatyzacji (i to takich, które wielokrotnie sprawdziły się w praktyce), kampaniom SMS, pop-upom i wielu innym narzędziom.

Jak można ją zastosować w biznesie online?

No dobrze, ale jakie mogą być przykłady obszarów, w których Marketing Automation przekłada się na bezpośrednie korzyści?

Cóż, może to być chociażby odzyskiwanie porzuconych koszyków, a więc zjawisko, które martwi wielu sprzedawców. Dzięki skryptom automatyzującym marketing, można w umiejętny sposób prezentować dopasowane reklamy w odpowiednich odstępach czasu osobom, które nie dokończyły zakupów. I to w sposób powiązany z zawartością koszyka.

Z kolei w przypadku zakupów zakończonych, możliwe jest uruchomienie automatycznych kampanii promujących produkty uzupełniające, co przekłada się na powrót danego kupującego i przywiązywanie go do marki sklepu.

Podsumowanie

Automatyzacja marketingu to wykorzystywanie narzędzi i technologii do automatyzacji działań związanych z marketingiem, pomagając firmom skuteczniej komunikować się z klientami i osiągać lepsze wyniki. Dzięki temu można dostarczać spersonalizowane treści w odpowiednim czasie, zwiększając szanse na konwersję.