Aktualności
Nowa era druku – Poligrafia 2015
Przed targami o ponad 40-letniej tradycji branża stawia coraz większe wymagania. Mają być duże, licznie odwiedzane i stanowić najcenniejsze źródło informacji o nowych produktach i technologiach. Jakie stanowisko wobec tych postulatów zajmuje organizator POLIGRAFII, czyli Międzynarodowe Targi Poznańskie? Co pozwala z większym niż do tej pory optymizmem spojrzeć na zbliżającą się edycję? Dlaczego warto włączyć się w rozwój i budowanie branży poligraficznej?
W dniach 26 do 29 maja 2015 r. niekwestionowany lider w branży wystawienniczej – Międzynarodowe Targi Poznańskie – zaproszą specjalistów w dziedzinie poligrafii na wydarzenie, które od lat łączy i rozwija, buduje oraz integruje. Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA, bo o nich mowa, to dobrze znany projekt, który jednak w tym roku zaprezentuje całkowicie nowe oblicze!
Poligrafia i tylko poligrafia
Od kilku edycji Targom POLIGRAFIA towarzyszyły targi branży reklamowej Reklama360. Tym razem będzie inaczej – rdzennie i stricte poligraficznie. – Wystawcami majowego święta poligrafii będą firmy związane wyłącznie z tym sektorem, a więc oferujące maszyny, akcesoria, surowce, oprogramowanie itp. – wyjaśnia Piotr Kamiński, dyrektor projektu. – Odświeżenie koncepcji Targów POLIGRAFIA to coś więcej niż nowe logo czy ideologia. Stawiamy na czyny i powrót do czystej poligraficznej formy, co spowoduje, że Poznań ponownie stanie się poligraficzną stolicą Polski – dodaje.
Wyłącznie profesjonalni zwiedzający
Zmiany zwiastujące nową erę poznańskiej POLIGRAFII zdecydowanie najsilniej związane są z kwestią zwiedzających targi. Uruchomiony telemarketing weryfikujący dotychczasowe dane, a jednocześnie wzbogacenie baz o dodatkowe rekordy pozwoliły stworzyć nowy, niezwykle wartościowy pakiet informacji o profilu zwiedzających, ich preferencjach oraz oczekiwaniach względem Targów POLIGRAFIA 2015. – Wiemy, że 72% zwiedzających deklaruje, iż przyjeżdża na targi w celu zapoznania się z nowościami produktowymi wystawców, a aż 34% z nich ma zamiar dokonać inwestycji w swój park maszynowy – mówi Ilona Rosiak, wicedyrektor projektu. – 63% osób odwiedzających targi poszukuje inspiracji i kierunków rozwoju dla swojego biznesu, dlatego też wszyscy oni otrzymają od nas bezpłatne zaproszenia na POLIGRAFIĘ uprawniające również do parkowania tuż pod samą halą wystawienniczą. Tak właśnie premiujemy profesjonalistów, którzy będą naszymi gośćmi – podkreśla.
Nierozpraszające wydarzenia towarzyszące
Targi to przede wszystkim spotkania biznesowe i ten priorytet w żaden sposób nie zostanie naruszony. Nie oznacza to jednak, że cztery targowe dni pozbawione zostaną wydarzeń towarzyszących. Ale uwaga! Żadne z nich nie będzie stanowić konkurencji dla ekspozycji wystawców. Wręcz przeciwnie. – Centrum krótkich konferencji, interaktywnych warsztatów oraz zwięzłych prezentacji będzie Poligraficzna Arena, która powstanie w pawilonie wystawienniczym – wyjaśnia Ilona Rosiak. – Najważniejszym założeniem jest to, aby nie rozpraszać uwagi zwiedzających, a koncentrować ją wokół stoisk wystawców, dlatego całkowicie rezygnujemy z sali konferencyjnych i jakichkolwiek przestrzeni zewnętrznych.
Dedykowany program merytoryczny
Cztery targowe dni to w pewnym sensie cztery bloki tematyczne. Pierwszego dnia, a dokładnie 26 maja na Poligraficznej Arenie po raz pierwszy zaprezentowana będzie piąta edycja raportu Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga oraz KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”. Wydarzenie to skierowane jest dla wszystkich profesjonalistów, a w szczególności producentów i dystrybutorów sprzętu oraz firm świadczących usługi poligraficzne, które w sposób świadomy pragną podejmować strategiczne dla swojego biznesu decyzje.
Drugiego dnia, 27 maja na scenie Poligraficznej Areny odbędzie się konferencja „Polikon”, która w tym roku zaskoczy obecnością zagranicznych prelegentów oraz takim doborem tematów, które zainteresują głównie właścicieli i pracowników drukarni. Ten dzień będzie dedykowany właśnie tej grupie zwiedzających, dlatego nie zabraknie zagadnień związanych z dostępnymi źródłami finansowania umożliwiającymi rozwój parku maszynowego, optymalizacją procesów poligraficznych, szansami i zagrożeniami dla współczesnych drukarń itp.
Trzeciego dnia, czyli 28 maja zaproszeni w sposób szczególni poczuć się będą mogli wydawcy oraz graficy. To dla nich zorganizowane zostaną warsztaty softwarowe, zaprezentowane nowe trendy i poligraficzne rozwiązania, które mogą pozytywnie wpłynąć na poczytność czasopism branżowych, ich atrakcyjność dla czytelników oraz reklamodawców. Tematy dotyczące uszlachetniania, designu oraz niestandardowych rozwiązań z pewnością zainteresują również przedstawicieli działów marketingu, którzy opakowanie produktu postrzegają jako narzędzie sprzedaży i kreowania potrzeb konsumentów.
Czwarty dzień, 29 maja to czas dla uczniów szkół średnich i wyższych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z poligrafią lub pogłębiają wiedzę na jej temat. Wszystkie grupy otrzymają przeszkolonego przewodnika, który wyznaczoną ścieżką oprowadzi po targach, a także zarekomenduje wybrane wydarzenia towarzyszące. Czas spędzony na POLIGRAFII z całą pewnością również dla tej grupy zwiedzających nie będzie stracony.
Nowa era druku
- Jakość, jakość i jeszcze raz jakość – to motywacja, cel i strategia zbliżającej się edycji Targów POLIGRAFIA, które pozbawione przypadkowych zwiedzających, niesprzyjającej koncepcji wydarzeń towarzyszących oraz tematycznych rozbieżności skoncentrują się wyłącznie na branży poligraficznej – podkreśla Piotr Kamiński. – Rozpoczynamy nową erę druku opartą na innowacyjnych technologiach, nieograniczonych możliwościach i szansach rozwoju w dziedzinach, które do tej pory mogły wydawać się nieosiągalne – pointuje.
Czy takie wydarzenie można pominąć?