Aktualności
Nowa Netia - już bez Kota
Netia całkowicie zmienia swoje oblicze właśnie teraz, gdy granica między otaczającą nas
rzeczywistością i światem on-line przestaje istnieć. Opierając swoją misję na haśle „We
deliver the world on-line”, Netia dokonała kompleksowego „rebrainingu” marki,
obejmującego nie tylko logo i identyfkację wizualną frmy.
Zmiana wizerunkowa Netii jest wyrazem definiowanej na nowo koncepcji marki. Nowa identyfikacja
wizualna to początek przełomowych zmian, zainicjowanych wraz z ogłoszoną w styczniu nową Misją
firmy, opartą na dewizie „We deliver the world on-line”.
Zakres dokonywanych zmian jest na tyle znaczący, że zasługuje na miano rebrainingu, czyli
całkowitej zmiany filozofii oraz podejścia m.in. do tworzenia firmowych materiałów, ofert czy
urządzeń dostępowych. Powstanie ostatecznej, przemyślanej koncepcji pozycjonowania marki -
którą Netia chce się wyróżniać i przewodzić na rynku – było poprzedzone m.in. przeprowadzeniem
badań semiotycznych. Analiza znaczenia kulturowego kluczowych słów obrazujących Misję Netii
(Deliver - usługowość, World – świat oraz On-line – Internet) pozwoliła zdefiniować nowe trendy w
kulturze.
- Zmiany jakie dokonały się i będą się dokonywać w Netii są świadomą i przemyślaną konsekwencją
poszukiwania odpowiedzi na pytanie: Jaką marką chce być Netia? W zadanie to zaangażowany był cały
nasz zespół. Był to długotrwały proces, wymagający wielu analiz, dyskusji i przemyśleń – mówi Michał
Dolny, dyrektor marketingu Netii. - Nasza nowa filozofia opiera się na obserwacji ciągle zmieniającego
się świata, w którym granica między tym co realne, a tym co wirtualne przestaje istnieć. Świat realny i
wirtualny przeplatają się wzajemnie, a każdy sam decyduje ile w jego życiu może zajmować przestrzeń
on-line. Netia dostrzega dynamikę współczesnego świata i chce być liderem w kreowaniu nowych
trendów.
Klienci cenią marki proste, intuicyjne, mówiące ich językiem, a jednocześnie pomysłowe i
niestandardowe. Netia swój nowy przekaz marki oparła na prostocie oraz pomysłowości, dodając do
tych cech pasję działania, z którą chce być utożsamiana. Element „dobrego wyboru” charakteryzujący
nową ofertę Netii także znalazł odzwierciedlenie w przekazie marki. Zmiany widoczne będą we
wszystkich aspektach komunikacji marki, czyli m.in. w Corporate Identity (CI), reklamie, ofertach czy
nowych urządzeniach.
Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej Netia zaprosiła jedną z najlepszych agencji
brandingowych w Polsce i w całej Europie – White Cat Studio. Za kreację nowej platformy ATL
odpowiada natomiast agencja Brasil, z którą Netia współpracuje już od dłuższego czasu.
- Nowe Corporate Identity Netii powstało w myśl zasady "total brandingu", która zakłada oddziaływanie
na klienta nie jednym, stałym logiem, ale całą identyfikacją wizualną. Składają się na nią proste, ale
jednocześnie bardzo pomysłowe w swojej formie kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki, lub
inaczej "geny", Internetu. Cząsteczki te układają się w tysiące kombinacji, znaków i tworów,
współistniejących ze światem realnym, który reprezentowany jest przez równie prostą typografię słowa
"NETIA". Dzięki temu zabiegowi nie istnieje jedno, stałe logo Netii - tak samo jak nie istnieje jeden, stały obraz
Internetu – mówi Michał Dolny.
Kolejną zmianą i odzwierciedleniem „rebrainingu” Netii jest nowa platforma reklamowa. Motywem
przewodnim kreacji reklamowej będzie grupa specjalistów z Instytutu Netii, pasjonatów
Internetu, których głównym zadaniem będzie prowadzenie badań oraz dokonywanie odkryć
związanych z przenikaniem się światów on-line i off-line. Przez pryzmat tych odkryć prezentowane
będą nowe oferty i produkty Netii.
Pierwsza nowa - całkowicie odmienna od dotychczas istniejących na polskim rynku - oferta Netii
opracowana zgodnie z nową koncepcją marki zostanie zaprezentowana 12 kwietnia tego roku.