Aktualności
Nowy rynek zbytu - media społecznościowe
Jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia było, aby media społecznościowe pełniły rolę miejsca, w którym będzie się prowadzić własny biznes, czy też reklamować produkty. Oczywiście decydującym czynnikiem była niska popularność tychże mediów w porównaniu z dniem dzisiejszym. Dodatkowo ludzie wybierali różne platformy, przede wszystkim te rodzime, które budziły większe zaufanie niż zagraniczne giganty. Wobec tego trudno byłoby wówczas znaleźć rzeczywisty i stabilny rynek zbytu na jakikolwiek produkt. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że kilkanaście lat temu dostęp do internetu nie był jeszcze tak powszechny jak dziś, nie wspominając o tym, że telefony komórkowe z początku XXI wieku dawały ledwie namiastkę korzystania z sieci, na dodatek wiążącą się że sporymi kosztami. Jednakże druga dekada dwudziestego pierwszego stulecia przyniosła że sobą popularyzację smartfonów oraz swoistą unifikację mediów społecznościowych, gdzie prym zdecydowanie należał do facebooka.
Marketing na facebooku
Skuteczna reklama na facebooku stała się możliwa, gdy całe miliony ludzi dołączyły do portalu i spędzały na jego przeglądaniu pokaźną ilość czasu. Popularność urządzeń mobilnych, dzięki którym dostęp do mediów społecznościowych jest możliwy w zasadzie cały czas, jeszcze bardziej uatrakcyjnił je jako rynek zbytu dla przedsiębiorców. Kampanie na fb stała się nieodłącznym elementem promowania produktów. Oczywiście wymagało to od przedsiębiorców znalezienia nowych narzędzi marketingowych, które gwarantowały sukces w takim właśnie środowisku. Wymagało to także usprawnienia bądź stworzenia sklepów internetowych, które umożliwiłyby nowym klientom zakup produktu bez wychodzenia z domu. Skuteczna reklama na fb nie może być nachalna ani inwazyjna. Odbiorca musi być w pewien sposób przekonany, że to on sam dokonuje wyboru danego produktu, który akurat w danym momencie pojawia się na ekranie jego urządzenia. Oprócz tego, że kampania na facebooku może zachęcić do bezpośredniego zakupu, przyczynia się także do czegoś co można nazwać "opatrzeniem" produktu. Polega to na tym, że odbiorca, który kilka razy dziennie widzi reklamę danej rzeczy, w momencie gdy pójdzie do sklepu, wybierze właśnie ten produkt chociażby dlatego, że podświadomie uzna go za znajomy, a więc dobry.
Apogeum popularności
Wraz z sytuacją, która dotknęła cały świat w związku z pandemią koronawirusa, popularność mediów społecznościowych jako miejsca, gdzie można zareklamować i sprzedać swój produkt wzrosła kilkukrotnie. Naturalnym stało się robienie zakupów przez internet, a co za tym idzie, promowanie produktów właśnie tam, gdzie można było znaleźć największy zbyt. Obostrzenia wprowadzone dla zapobiegania rozpowszechniania się wirusa zmieniły zupełnie rynek. W tym momencie wydaje się, że to właśnie media społecznościowe są miejscem, gdzie można najskuteczniej promować i sprzedawać. Obserwujemy więc niesamowitą przemianę w dziedzinie handlu, która może na zawsze zmienić oblicze marketingu, ale także wielu innych dziedzin.