Aktualności
O pozycjonowaniu #3
Serwisy Społecznościowe
Chyba wszystkim się to kojarzy z niesławną Naszą Klasą albo Facebookiem, który w większości jest siedliskiem osób na poziomie Naszej Klasy. Ale spokojnie, są też poważne serwisy, gdzie warto się zarejestrować i udzielać od czasu do czasu. Nawet jeśli to nie przyniesie bezpośredniej korzyści, to niewiele nas kosztuje a... czasami się opłaci np. niespodziewanym zaproszeniem na spotkanie biznesowe. Tych jest sporo:
Polecam zwłaszcza ostatni - jest na nim wiele forów dyskusyjnych dotyczących chyba każdej branży i dziedziny życia.
Za to siłą Facebooka jest ogólnoświatowy zasięg (przy odrobinie szczęścia można znaleźć dawnych znajomych, którzy przed laty uciekli do USA) i rozbudowane platforma programistyczna i dosyć łatwa integracja z własnym serwisem np. przy pomocy zakładki wysuwanej z boku ekranu.
Oczywiście serwisy społecznościowe to także źródło nowych znajomości lub odświeżania starych. Znajomych można dodać do swojego profilu chociaż już nie w celu oceny fotki jako "słodziuchna, papatki" ale w poważniejszych celach :)
Tematyczne grupy dyskusyjne
Fora, grupy, listy dyskusyjne - tego w internecie jest mnóstwo i z każdą chwilą przybywa więcej. Jeśli znamy się na czymś dobrze, warto podzielić się wiedzą z innymi. Zwłaszcza, że jest to też dla nas darmowa reklama. Jeśli wykażemy się dobrą znajomością tematu ludzie zainteresowani sami nas znajdą. Ponadto jeśli w stopce będzie link do naszej strony to i w Googlach będziemy lepiej pozycjonowani. Oczywiście trzeba wybrać forum, które już istnieje dłuższy czas w sieci i ma wielu użytkowników. Forum siostrzeńca dotyczące gier, które ma dwóch użytkowników (w tym siostrzeńca) niewiele da. Ważne jest, żeby pojawiać się (i udzielać) na forum co najmniej raz w tygodniu (niech świat wie, że żyjesz) i sensowne pisanie. Bezczelne reklamowanie swojej firmy w każdym wątku nie jest dobrze widziane i bardzo szybko administrator nas zablokuje.