Aktualności
Otwarcie sklepu stacjonarnego - jak go wypromować?
Pomimo dynamicznego rozwoju ecommerce, sklepy stacjonarne nadal cieszą się sporą popularnością. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć swoje prawdopodobieństwo na odniesienie sukcesu w biznesie, trzeba pomyśleć o dobrej reklamie. Promocja sprawi bowiem, że więcej osób usłyszy o nowym sklepie i chętnie skorzysta z jego usług. Jak się jednak do tego zabrać?
Jak zacząć promować nowy sklep?
Reklama nowego sklepu powinna być bardzo starannie zaplanowana. Pamiętaj o tym, że konkurencja na rynku jest naprawdę spora, dlatego też warto zadbać o innowacyjne podejście do marketingu. Na początku zastanów się przede wszystkim nad swoją grupą docelową, czyli potencjalnymi klientami. Inne osoby będą bowiem zainteresowane usługami sklepu sprzedającego akcesoria dla piłkarzy, a inne sklepem specjalizującym się w dystrybucji produktów do makijażu. Aby stworzyć dobrą strategię reklamową, musisz więc zastanowić się, kto będzie zainteresowany Twoją ofertą i w jaki sposób możesz do niego trafić. Po obmyśleniu początkowej strategii należy zadbać o przygotowanie eventu otwarcia sklepu. Tego typu wydarzenia zawsze cieszą się dużą popularnością i wzbudzają zainteresowanie wśród osób z lokalnej społeczności. Na evencie promocyjnym warto zadbać o przygotowanie konkursów z nagrodami czy szeroko pojętych promocji. Sprawi to, że potencjalni klienci zapamiętają daną markę i wyrobią sobie o niej dobrą opinię.
Reklama lokalnego sklepu - o czym pamiętać?
Jednym z najlepszych patentów na reklamę jest skorzystanie z OOH, czyli reklamy zewnętrznej. W skład rynku OOH wchodzą chociażby citylighty, billboardy czy frontlighty. Szczególnie dobrym wyborem dla nowych firm będą billboardy, które są naprawdę duże i rzucają się w oczy. Dzięki temu będą przykuwać uwagę lokalnej społeczności. Zainwestowanie w dobre oznaczenie sklepu jest niebywale ważne, aby zyskać pierwszych lojalnych klientów. Oprócz billboardu warto postawić też na reklamę w lokalnej prasie. Choć gazety nie są już tak popularne jak kiedyś, to i tak czyta je wiele starszych osób. Jeśli Twoja grupa docelowa to osoby powyżej 50. roku życia, to podjęcie decyzji o umieszczeniu reklamy w lokalnej prasie będzie z pewnością strzałem w dziesiątkę. Niezłym wyborem będzie także reklama radiowa. Zapewnia ona dość szeroki zasięg, niski koszt, a także łatwy odbiór, co sprawia, że postawienie na nią na pewno będzie świetną decyzją. Jeśli zdecydujesz się na event otwarcia, to pamiętaj, aby zaprosić na niego media. Dzięki temu marketing sklepu stacjonarnego przyniesie zamierzone korzyści.
Nowoczesne formy reklamy - co warto wiedzieć?
Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować lokalny sklep, to musisz wiedzieć, że warto stawiać nie tylko na tradycyjne formy reklamy, ale także na marketing online. Kampania w social mediach z pewnością będzie dobrą decyzją. W przeprowadzeniu kampanii pomocny może okazać się Facebook, Instagram czy TikTok, który staje się jedną z najpopularniejszych platform na świecie. Dzięki umieszczeniu reklamy w tym miejscu, a także skorzystaniu z kampanii banerowych online, bez wątpienia zyskasz szerokie zasięgi.
Dobrą formą reklamy jest też korzystanie z gadżetów reklamowych. Upominki w postaci smyczy, długopisów czy drobnych słodyczy z logo Twojej firmy z pewnością zrobią dobre wrażenie na klientach. Równocześnie pamiętaj o tym, że kluczem do odniesienia sukcesu w biznesie jest dobra strona internetowa. Obecnie większość klientów przed odwiedzeniem sklepu, sprawdza jego asortyment online, dlatego zadbanie o atrakcyjną dla oka stronę internetową jest bardzo ważne.