Aktualności
Papier do pakowania – zalety, rodzaje. Co wybrać? Sprawdź!
Papier do pakowania to dziś jedno z chętniej wybieranych rozwiązań do opakowywania produktów. Nic dziwnego – ma wiele zalet, a ponadto można go stosować w wielu branżach. Jakie rodzaje papieru do pakowania są dziś dostępne na rynku? Co wybrać? I przede wszystkim – dlaczego warto postawić na papier pakowy? Sprawdź!
Papier do pakowania – zalety
Papier pakowy jeszcze do niedawna postrzegany był głównie jako niskobudżetowa, a tym samym gorsza alternatywa dla opakowań z folii. Dziś, w dobie trendów ekologicznych i naturalnych, znów wraca do łask – nie tylko jako w roli praktycznego i łatwego w użyciu opakowania, ale też świetnego narzędzia marketingowego, które buduje proekologiczny wizerunek marki i zwiększa atrakcyjność samego produktu.
Papier do pakowania znajduje zastosowanie w wielu branżach – m.in. kosmetycznej, odzieżowej, spożywczej, przemysłowej, jubilerskiej. Wykorzystuje się go zarówno do zabezpieczania przesyłek w transporcie, pakowania przemysłowego, wypełniania pudełek i kartonów, jak i ozdobnego opakowywania produktów. Oczywiście w zależności od przeznaczenia, potrzeb i celów, stosuje się różne rodzaje papieru.
Rodzaje papieru do pakowania
Szeroki wybór pozwala na znalezienie odpowiedniego wariantu – dopasowanego pod względem zastosowania, jak i samego wyglądu. Jakie rodzaje papieru do pakowania są dziś dostępne na rynku?
- Papier bibułkowy – ekologiczny papier ozdobny, wyróżnia się niską gramaturą i delikatnym wyglądem.
- Ekskluzywny papier pakowy – papier ozdobny typu silk o ponadprzeciętnym designie. Lekko połyskujący, przyjemny w dotyku, podkreślający jakość produktów. Nie odbarwia przy wilgoci. Wykorzystywany m.in. tworzenia pudełek prezentowych, pakowania wina, galanterii, bielizny czy kosmetyków.
- Papier KRAFT – wytrzymały papier siarczanowy, zazwyczaj produkowany z makulatury lub włókien pierwotnych.
- Papier SEDA – delikatny papier ozdobny, miło szeleści podczas dotyku. Wykorzystywany np. do pakowania ceramiki czy rękodzieła.
- Papier 3D – tzw. papier nacinany, tworzy strukturę 3D po rozciągnięciu. Eko alternatywa dla folii bąbelkowej.
- Papier do żywności – bezpieczny dla zdrowia, nie wchodzi w reakcje chemiczne z produktami.
Papier do pakowania – co wybrać?
Zastawiasz się, na jaki papier do pakowania postawić? Przy wyborze zwróć uwagę nie tylko na estetykę, ale przede wszystkim na jego przeznaczenie i gramaturę – ma ona wpływ na poziom przezroczystości, sztywność i wytrzymałość materiału.
Do pakowania przesyłek do transportu doskonale sprawdzi się wytrzymały papier KRAFT – najlepiej o dodatkowo wzmocnionej strukturze. Jeśli szukasz papieru do pakowania ozdobnego, zwróć uwagę na papier SEDA, bibułkowy i ekskluzywny papier typu silk. Ten ostatni będzie najlepszym wyborem, jeśli zależy Ci na podkreśleniu wysokiej jakości produktów i nadaniu im wyjątkowości. W przypadku opakowywania artykułów spożywczych niezbędny będzie natomiast specjalny papier pakowy do żywności z warstwą powlekającą.
Decydując się na nowe opakowania dla swoich produktów zadbaj o to, by współgrały one z identyfikacją wizualną marki oraz oczywiście z samymi artykułami. Przykładowo – jeśli Twoja firma kieruje się ekologicznymi wartościami, dobrym wyborem będzie papier o surowej, naturalnej estetyce – np. KRAFT w niższej gramaturze. Chcesz wzmacniać świadomość marki wśród klientów? Świetnym rozwiązaniem może być papier do pakowania z nadrukiem, np. logo lub nazwą firmy. Przewiązany ozdobną taśmą lub wstążką z pewnością zapadnie w pamięć kupującemu!