Aktualności
Personalizacja kampanii SMS - krok po kroku
Reklamy dobrze dopasowane do użytkowników sprzedają skuteczniej. Ale nawet w personalizacji trzeba się mieć na baczności. Zbyt nachalne wchodzenie w intymne życie klientów może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Jak więc wdrożyć indywidualną kampanię SMS w swojej firmie? Dowiedz się więcej.
Czym jest personalizacja SMS?
Jest to po prostu tworzenie osobistego przekazu, który jest dopasowany pod konkretnego odbiorcę, jego zainteresowania, preferencje czy historię zakupową. Personalizacja zakłada indywidualne podejście do klienta. Przydaje się zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymania aktualnych odbiorców. To przeciwieństwo bezosobowych treści, które trafiając do wszystkich, nie trafiały do nikogo. Personalizacja reklam jest szczególnie widoczna w płatnych reklamach oraz kampaniach mailowych, ale wykorzystuje się ją również w marketingu SMS.
Najczęściej dostosowuje się przekaz reklamowy pod imię subskrybenta. Obecnie ważne jest, aby imię było dobrze odmienione, a forma czasownika w treści dopasowana do płci użytkownika. Warto również wysyłać indywidualne komunikaty biorąc pod uwagę wiek, płeć, lokalizację oraz konkretną aktywność danego klienta. Dzięki personalizacji:
- marka jest bardziej doceniana przez klientów,
- dopasowujesz komunikaty do oczekiwań odbiorców,
- zwiększasz sprzedaż i zaangażowanie,
- ograniczasz liczbę wypisów z newslettera.
Przykłady wykorzystania personalizacji w kampaniach SMS
Nie wiesz, jak wykorzystać personalizację w swojej kampanii? Poznaj kilka sposób na dotarcie w ten sposób do klientów. Sprawdzą się one w każdej branży, a jednocześnie nie będą zbyt osobiste i nie naruszą intymności Twoich odbiorców.
- Wiadomości powitalne
Dla nowych klientów, aby poinformować ich o zapisie do newslettera. W treści możesz dorzucić kod rabatowy na pierwsze zakupy.
- SMS z rabatami na produkty w porzuconych koszykach
Idealne, aby sfinalizować sprzedaż. Warto również poinformować klientów o dostępności produktów, które wcześniej nie były dostępne w ofercie.
- Wiadomości z okazji świąt, np. Dnia Kobiet lub urodzin użytkownika
Twoi klienci z pewnością to docenią. Mogą to być zwykłe życzenia, a czasem dodatkowe korzyści, jak np. darmowa dostawa.
- Treści przypominające o umówionych wizytach
Dzięki temu zmniejszysz ilość zapomnianych wizyt i oszczędzisz pieniądze. A Twoi klienci Ci za to podziękują.
- Przypomnienia o fakturach
Zarówno o zbliżających się terminach, jak i tych zaległych. Przydatne w każdej branży, istotna jest tu forma komunikatu.
- Wysyłanie SMS-owych rabatów na produkty wcześniej przeglądane w sklepie internetowym
Podobnie jak w przypadku porzuconych koszyków są szansą na realizację zamówienia i zwiększenie sprzedaży w sklepie.
Po poznaniu klientów może okazać się, że nie da się stworzyć dla nich jednego, konkretnego i spersonalizowanego komunikatu. Wówczas konieczne stanie się podzielenie grupy docelowej na mniejsze części i przygotowanie dla nich oddzielnych wiadomości.
Jednocześnie cały proces tworzenia wiadomości możemy zautomatyzować. Umożliwia to wysyłka SMS z SMS Center. Wystarczy ustawić odpowiednie reguły pól dynamicznych. Narzędzie uzupełni je automatycznie danymi konkretnych użytkowników. Działając na schematach, ograniczymy czas, uzyskując jednocześnie ten sam skuteczny efekt sprzedażowy.