Aktualności
PIAP uczestniczy w spotkaniu EAC w Sztokholmie W planach dołączenie PIAP do międzynarodowej organizacji
Europejskie stowarzyszenia jednoczą się, aby rozwijać branżę produktów promocyjnych. W dniach 23-24 maja 2024 roku w Sztokholmie w Szwecji Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) uczestniczyła jako słuchacz w spotkaniu kilku europejskich stowarzyszeń i Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Promocyjnych (PPAI). Podczas wydarzenia przedstawiciele dziesięciu krajów zawarli porozumienie o utworzeniu „European Association Cooperation” (EAC).
Celem nowo powstałej organizacji EAC jest wspieranie współpracy i lepsza koordynacja działań na rzecz rozwoju sektora produktów promocyjnych w Europie. Współpraca ta ma na celu sprostanie wspólnym wyzwaniom branżowym oraz podniesienie standardów i praktyk w tej dziedzinie.
Podczas spotkania poruszono wiele istotnych dla branży artykułów promocyjnych kwestii, w tym zrównoważony rozwój oraz zgodność z przepisami, które są kluczowe dla rynku produktów promocyjnych w Unii Europejskiej. EAC chce tworzyć standardy promujące zrównoważone praktyki biznesowe. Ponadto, omówiono formalizację EAC jako organizacji non-profit (AISBL) z siedzibą w Brukseli.
Reprezentujemy PIAP podczas spotkań mających na celu formowanie stowarzyszenia europejskiego, prowadząc zaawansowane rozmowy na szczeblu międzynarodowym. Jesteśmy bardzo zainteresowani wstąpieniem do organizacji EAC jako pełnoprawny jej członek. Chcemy aktywnie uczestniczyć w przyszłych inicjatywach i grupach zadaniowych, aby przyczynić się do rozwoju, podnoszenia standardów oraz budowania świadomości nt branży produktów promocyjnych w Polsce i całej Europie. – Jacek Kozłowski, prezes PIAP.
Reprezentowane na pierwszym spotkaniu EAC to: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania/Portugalia, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone (nieoficjalny i nieformalny członek EAC).
Powstały także pierwsze grupy zadaniowe EAC:
- Fiskalna/Prawna (Austria)
- Polityka/ Lobby (Belgia)
- Komunikacja/ Marketing/ Pokazy/ Targi (Niemcy)
- Edukacja/ Akademia (Holandia)
- Cyfryzacja (Szwajcaria)
- Monitor Europejski/ Globalny/ Liczby (Francja)
- Zrównoważony rozwój (Szwecja)
EAC to kamień milowy dla branży produktów promocyjnych pozwalający na wzmocnienie międzynarodowej współpracy, napędzanie innowacji oraz wyznaczanie wyższych standardów w całej Europie.
EAC
European Association Cooperation (EAC) to nowo utworzona organizacja, mająca na celu zjednoczenie krajowych stowarzyszeń handlowych w Europie, w celu wspólnego rozwijania branży produktów promocyjnych i tekstylnych. EAC promuje współpracę, innowacje oraz wymianę najlepszych praktyk między krajami członkowskimi.
PIAP
Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży artykułów promocyjnych w Polsce. Skupia ponad 180 polskich firm z branży artykułów promocyjnych. Celem PIAP jest reprezentowanie interesów branży, promowanie standardów etycznych oraz dostarczanie rzetelnych informacji o kondycji sektora artykułów promocyjnych. Więcej na www.piap-org.pl.