Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Płatności odroczone – na czym polegają?

Płatności odroczone – na czym polegają?
2023-10-20


Płatności odroczone pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, jednak cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów sklepów internetowych. Na czym dokładnie polega usługa "buy now, pay later" i w jakich sytuacjach warto z niej skorzystać?

Kup teraz, zapłać później – dla kogo jest ta usługa?

Płatności odroczone, buy now, pay later czy kup teraz, zapłać później – z tymi nazwami coraz częściej spotykają się osoby dokonujące zakupów w sklepach internetowych. Dzięki tej usłudze klienci mają możliwość regulowania płatności z pewnym opóźnieniem. W praktyce wygląda to tak, że zamówienie i przelanie środków pieniężnych na konto sprzedawcy jest realizowane natychmiastowo. Natomiast klient ma 30 dni na spłatę należności. Usługa kup teraz, zapłać później, skierowana jest zwłaszcza do osób, które:

  • z jakiegoś powodu nie mają dostępu do potrzebnej sumy,
  • chcą elastycznie dokonywać zakupów w sieci,
  • chcą budować pozytywną historię kredytową.

Na czym polegają płatności odroczone?

Jak skorzystać z płatności odroczonych? Procedura nie jest skomplikowana – w pierwszej kolejności należy, tak jak podczas tradycyjnych zakupów, wybrać konkretne produkty i umieścić je w koszyku zakupowym. Następnie klient przechodzi do potwierdzenia zamówienia – wybiera opcję dostawy oraz płatności, czyli wskazuje na "płatność odroczoną". Aby skorzystać z usługi, konieczne będzie wypełnienie formularza celem oceny zdolności kredytowej. Sprzedawca, który otrzyma informację o przyjętym sposobie rozliczenia, przechodzi do realizacji zamówienia. Klient natomiast reguluje zobowiązanie w wyznaczonym czasie. Fakt, iż skorzystał on z opcji płatności odroczonych, nie ma wpływu na termin realizacji zamówienia. Powinien on otrzymać wybrane produkty w ciągu kilku dni roboczych, zgodnie z informacjami podanymi przez sprzedawcę.

Płatności odroczone – jak wygląda procedura od strony sprzedającego?

Sprzedawcy, którzy zdecydują się wprowadzić opcję odroczonych płatności, otrzymują pieniądze od instytucji finansującej, a nie bezpośrednio od klienta. Tym właśnie różni się płatność tradycyjna od płatności odroczonej – podmiotem przekazującym należność. Klient jest zobowiązany zwrócić pieniądze w wyznaczonym terminie. Oznacza to, że sprzedawca nie ponosi ryzyka niewypłacalności kupującego. Przejmuje je na siebie podmiot finansujący, co jest niewątpliwą zaletą płatności odroczonych. Nie mają one również wpływu na procedurę zwrotów oraz reklamacji.

Dlaczego warto wprowadzić płatności odroczone do swojego sklepu internetowego?

Płatności odroczone to jeden z najnowszych trendów wśród osób zajmujących się e-commerce oraz ich klientów. Umożliwiają one pozyskanie większej liczby klientów, gdyż pozwalają im w sposób elastyczny podchodzić do zakupów. Sprzedawca może również ograniczyć liczbę porzucanych koszyków, wysyłając klientom powiadomienie o możliwości skorzystania właśnie z płatności odroczonych. Płatności odroczone przyciągają też klientów, którzy lubią korzystać z nowoczesnych rozwiązań.

Zdjęcie autorstwa benzoix na Freepik