Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Polska europejskim zagłębiem druku – konieczne kształcenie nowych specjalistów

Polska europejskim zagłębiem druku – konieczne kształcenie nowych specjalistów
2018-10-30
Polski rynek poligraficzny dominuje w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zatrudnienia i przychodów, odpowiadając za 36% wpływów w regionie. W branży pracuje już ponad 50 tys. Polaków, co plasuje nas na 6. miejscu w Unii Europejskiej 1 . Czy kształcenie nadąża za rozwijającym się rynkiem?

Według prognoz produkcja sprzedana sektora poligraficznego w Polsce osiągnie w tym roku 16,1 mld zł 2 . Rozwój branży napędza eksport – swoje produkty za granicę sprzedaje już prawie 60% firm, generując dzięki temu 37% udziałów polskiego rynku 3 . Skuteczne konkurowanie na arenie międzynarodowej umożliwia im wysoka jakość usług, o której decydują inwestycje w nowe technologie, ale też doświadczenie i kompetencje zespołów.

Specjaliści na wagę złota
Pozyskanie specjalistów to coraz większe wyzwanie – według badania dotyczącego rynku pracy w Polsce ma z tym problem już 51% pracodawców, a co 8. kandydatowi brakuje odpowiedniego doświadczenia zawodowego 4 . 90% firm z polskiej branży poligraficznej dotyka problem zbyt małej liczby dobrze wykształconych specjalistów 5 . Uczelnie coraz częściej podejmują więc współpracę z biznesem, organizując dodatkowe kursy, wykłady z praktykami czy wyposażając pracownie w sprzęt – jak w przypadku Politechniki Łódzkiej, której laboratorium druku cyfrowego Instytutu Papiernictwa i Poligrafii otrzymało od firmy Konica Minolta zaawansowane urządzenie do druku produkcyjnego wraz z oprogramowaniem i obsługą serwisową. 

Kształcenie studentów powinno opierać się nie tylko na najnowszej literaturze czy badaniach naukowych, ale też na doświadczeniach praktycznych. Celem naszego programu jest zmaksymalizowanie szans absolwentów na zatrudnienie. Dlatego w ramach praktyk z nową maszyną studenci nabędą wiedzę i kompetencje w zakresie eksploatacji cyfrowych urządzeń drukujących, wykorzystywania ich funkcjonalności czy budowania relacji z klientami – wskazuje dr hab. inż. Konrad Olejnik, dyrektor Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej.

Dokąd zmierza rynek?
56% polskich drukarni wśród dominujących trendów w najbliższym czasie wymienia presję na jakość i czas realizacji. Aby podołać tym wyzwaniom, potrzebna będzie wykwalifikowana kadra – można więc przypuszczać, że zapotrzebowanie na drukarzy nie zmaleje. 

Wiedza zdobyta w trakcie studiów powinna być poparta rzeczywistymi umiejętnościami i doświadczeniem, szczególnie w profesji drukarza, który najwięcej uczy się w praktyce. Skupiamy się na działaniach długoterminowych i wierzymy, że pomagając studentom przygotować się do zawodu, nie tylko wspieramy branżę w pozyskiwaniu specjalistów, ale też przygotowujemy ją na nadchodzące zmiany i wyzwania – mówi Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych w Konica Minolta.

Kontakt dla mediów:

Adam Struzik
senior public relations specialist

SAROTA PR
agencja public relations
Tel.: +48 12 290 04 98
Kom.+48 533 487 014

Piotr Sarota
public relations consultant

SAROTA PR
agencja public relations
Tel.: +48 12 684 12 68
Kom.+48 606 895 326
Email: piotr(at)sarota.pl
www.sarota.pl


Aleksandra Krause 
Marketing Communications Junior Manager 
Konica Minolta Business Solutions Polska 
Tel.: +48 734 151 578 

O Konica Minolta

Konica Minolta dostarcza kompleksowe usługi IT, oferując rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe w średnich i dużych organizacjach. Specjalizuje się w doradztwie biznesowym i nowoczesnych technologiach oraz inwestuje w badania i rozwój. Jest również liderem na rynku druku produkcyjnego i przemysłowego, dostarczając wiodące na świecie systemy. Firma posiada szerokie portfolio urządzeń w tym zakresie, oferując m.in. rewolucyjne na rynku rozwiązania do uszlachetnień, tj. MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego lakierowania 3D oraz hot-stampingu, czy bizhub PRESS C71cf do druku etykiet z roli na rolę. Konica Minolta Business Solutions Polska dysponuje skuteczną strukturą obsługi serwisowej i sprzedażowej w 15 oddziałach w całej Polsce. 

Więcej informacji o firmie i produktach znajduje się na stronie internetowej Konica Minolta: www.konicaminolta.pl.


 1 Według raportu Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce 2018”
 2 Ibidem.
 3 Ibidem.
 4 http://www.manpowergroup.pl/wp-content/uploads/2018/08/2018_Niedobor_talentow_Polska.pdf 
 5 Według raportu Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce 2018”