Aktualności
Potwierdzona skuteczność
Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła II edycję badania POSTRZEGANIA ARTYKUŁÓW PROMOCYJNYCH JAKO NOŚNIKA REKLAMY. 86% marketerów uważa artykuły promocyjne jako skuteczne narzędzie. Identyczni niemal wynik zanotowano w badaniu w 2010 r. Wyniki badań przedstawiane są w kampanii skutecznenarzedzie.pl
Badanie skierowane było do klientów końcowych, w szczególności pracowników działów marketingu zarówno dużych korporacji, jak również małych i średnich przedsiębiorstw.
86% ankietowanych uważa upominki reklamowe za skuteczny nośnik reklamy i dokonuje zakupów tych artykułów w celu kształtowania wizerunku swojej firmy. Klienci przy dokonywaniu zakupów artykułów promocyjnych zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Jednak w porównaniu z rokiem 2010, coraz więcej z nich skupia się na jakości produktów.
Respondenci uznali, że najczęściej dokonują zakupów: artykułów biurowych, tekstylii, torebek i opakowań. Potwierdza to niewątpliwe fakt, że obdarowujemy naszych obecnych lub potencjalnych klientów przede wszystkim produktami użytkowymi. W tym kontekście postrzeganie artykułów promocyjnych wyłącznie jako upominków zaczyna tracić na sile.
Do zakupów artykułów promocyjnych skłaniają ankietowanych: okres świąt, prezenty dla kontrahentów, organizacja imprez i eventów, targi, rocznice w firmie. Używane są najczęściej jako prezenty dla swoich klientów oraz pracowników, oraz jako insert do produktów, które oferują.
- II edycja badania po raz kolejny pokazała doskonałe postrzeganie artykułów promocyjnych przez osoby decydujące o wydatkach marketingowych. Wyniki przeprowadzonej ankiety udowodniły, iż artykuły promocyjne są postrzegane przez klienta końcowego jako skuteczny nośnik reklamy i firmy dokonują chętnie zakupów tego rodzaju nośnika reklamy – mówi Tomasz Chwiłowicz, wiceprezes PIAP.
Badanie zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2012 – styczeń 2013, za pośrednictwem systemu ankietowego Paxonta.com
* * * * * * * * * *
Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy prawie 130 Członków.
Branża artykułów promocyjnych w Polsce jest szacowana na ok. 6000 agencji reklamowych oraz ok. 700 głównych dostawców. Wraz z podwykonawcami to ponad 10 tys. firm i kilka razy więcej zatrudnionych. Upominki reklamowe wspierają sprzedaż i działania wszystkich sektorów gospodarki – także służą promocji Polski. Rynek usług marketingu bezpośredniego – BTL został oszacowany na 400 mln Euro - stanowi więc istotną część poważnego i obiecującego biznesu.
Więcej informacji o Izbie na stronie: www.piap-org.pl.
* * * * * * * * * *
Kontakt dla mediów:
Robert Załupski, biuro@piap-org.pl