Aktualności
Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google
Praktycznie każda firma ma swoją stronę w internecie, a ten kto jej nie ma sporo traci. Jeżeli prowadzisz firmę z pewnością chcesz docierać do większej liczby klientów. W tym celu warto rozważyć opcję jaką jest pozycjonowanie lokalne. Pozwoli to uzyskać wysokie pozycje dla zapytań powiązanych z obszarem działań twojej firmy. O tym jak pozycjonować swój biznes lokalnie w wyszukiwarce Google dowiesz się w tym artykule.
Dlaczego warto pozycjonować swoją firmę lokalnie?Głównym powodem dlaczego warto to robić jest (szybka) promocja swojej firmy w Internecie, następstwem czego jest pozyskiwanie wartościowych klientów. Jednak jeśli walczymy o pozycje w wynikach wyszukiwania z o wiele większymi firmami w swojej branży - może być to utrudnione zadanie. Z reguły nasz budżet nie pozwala na konkurowanie z większymi firmami dlatego ograniczenie się do konkretnego obszaru działań jest o wiele lepszym pomysłem.
Pozycjonowanie lokalne – jak to robić?Załóżmy, że twoja firma ma obszar działań wyłącznie w Gdańsku. W związku z tym chcesz pozyskać klientów z tego właśnie miasta. Pierwszym krokiem powinna być odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa pod kątem konkretnego miasta lub miast, a nawet dzielnicy. Od tego powinno zacząć się przygodę z pozycjonowaniem lokalnym (i nie tylko). Kolejną ważną rzeczą jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Dzięki niej pojawiamy się w mapach Google przez co po wpisaniu w wyszukiwarkę na przykład: tani nocleg Gdańsk pojawimy się w wynikach wyszukiwania. Wspieraniem działań będzie pozyskiwanie wartościowych linków do naszej strony czyli linkbuilding. Dobrym pomysłem będzie zdobywanie linków z katalogów czy portali regionalnych. Opinie to kolejna część pozycjonowania, które na poziomie lokalnym są znacznie ważniejsze. Bardzo dużo ludzi opiera swoje decyzje właśnie dzięki opiniom. Warto więc zadbać o to, żeby zadowoleni klienci zostawiali swoje recenzje.
Dodatkowe działaniaWspieraniem działań pozycjonowania lokalnego może być utworzenie bloga firmowego na swojej stronie i wrzucanie na nim wartościowych treści. Wyrabiamy sobie tym sposobem opinie eksperta a także poprawiamy widoczność swojej strony oraz pozycje. Dodatkowo mogą nam pomóc płatne kampanie AdWords oraz portale społecznościowe. W tych ostatnich - udzielanie się na wielu grupach, wrzucanie ciekawych i aktualnych treści na profilu firmowym również wspomogą zwiększanie zasięgu klientów.
PodsumowanieLokalne pozycjonowanie to duża szansa na wypromowanie swojego biznesu w określonym regionie. Nieco różni się to od pozycjonowania ogólnopolskiego, dlatego w celu uniknięcia braku efektów, warto pamiętać o ważnych zasadach w kontekście lokalnej promocji swojej firmy.
Dziękujemy portalowi 1stplace.pl za pomoc w przygotowaniu artykułu.