Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto?
2022-11-18


Jak zadbać o dobrą widoczność sklepu internetowego? I czy w ogóle warto inwestować w pozycjonowanie, skoro na jego wyniki trzeba czekać? Co takiego jest w SEO, że długofalowo okazuje się korzystne? Dowiesz się o tym, czytając ten artykuł.

Czy pozycjonowanie sklepów internetowych jest opłacalne?

Pozycjonowanie w dużym skrócie polega na tym, by doprowadzić do poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. W przypadku sklepów jest o tyle istotne, że niejednokrotnie potencjalni klienci poszukują konkretnych rodzajów produktów, a przecież na reklamie ogólnej nie zdołamy umieścić całego asortymentu, liczącego sobie – w zależności od wielkości oferty – setki, tysiące lub jeszcze więcej towarów. Czemu więc nie zadbać o to, żeby internauci sami znajdowali Twój sklep?

Osobną kwestią pozostaje jednak opłacalność tego procesu. Należy liczyć się z tym, ze pozycjonowanie nie działa na zasadzie prostego włączenia kampanii i natychmiastowego zgarniania zysków. W rzeczywistości proces jest znacznie dłuższy i na początkowym etapie wymaga pewnej cierpliwości. Widoczność strony zwiększa się stopniowo, ale z drugiej strony przy dobrze i konsekwentnie prowadzonej kampanii SEO, efekty będą się kumulować – i im dłużej będzie działać, tym lepszy będzie wynik.

Co lepsze dla ecommerce – SEO czy Google Ads?

To często zadawane pytanie, jednak warto zauważyć, iż odpowiedź na nie nie musi wcale polegać na wyborze tylko jednej z wymienionych opcji. W praktyce te dwie formy promocji doskonale się uzupełniają. Google Ads pozwala na szybkie uzyskiwanie efektów, więc może pomóc w generowaniu zysków w czasie, gdy działania SEO są jeszcze w ich bardzo początkowej fazie. Później, gdy zaczną się one rozwijać, raporty prowadzonych kampanii Ads mogą dostarczać wielu przydatnych informacji. A z czasem, gdy pozycjonowanie ecommerce będzie już realizować swój potencjał w pełni, reklamy Ads będą mogły służyć do remarketingu, żeby dotrzeć do tych odbiorców, którzy trafili na stronę dzięki pozycjonowaniu, ale ostatecznie nie dokonali zakupu, ponieważ się z jakiegoś powodu zawahali.

Jak powinno przebiegać pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie ecommerce to proces, który – jeśli ma faktycznie przynieść oczekiwane korzyści – powinien zostać dobrze przemyślany i starannie wprowadzany w życie, a pozycjonerzy, którzy będą nad tym czuwać, powinni na bieżąco reagować na sytuację w wyszukiwarce Google.

Przede wszystkim cały proces powinien zacząć się od dokładnie przeprowadzonego audytu obecnego stanu witryny oraz starannie przeprowadzonego reaserchu słów kluczowych oraz badania konkurencji. Dopiero po tych działaniach budowana jest właściwa strategia działania, a ponieważ w dokładności audytowania przydaje się zarówno doświadczenie, jak i dostęp do wyspecjalizowanych narzędzi, warto przy tym korzystać z wsparcia zawodowych pozycjonerów, na przykład tych, których znajdziesz w Ministerstwie Reklamy (https://www.ministerstworeklamy.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych).

Gotową strategię należy wdrażać w kilku obszarach jednocześnie, dbając o stan techniczny strony, jest architekturę informacji, ale też zawartą na niej treść, czyli content, a także o profil prowadzących do niej odnośników zewnętrznych. To wszystko składa się na sposób, w jaki Google widzi domenę i jak skuteczne jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Co jednak istotne – pozycjonerzy muszą cały czas trzymać rękę na pulsie i modyfikować oraz udoskonalać już wprowadzone działania.