Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie stron www za granicą - jak to robić?

Pozycjonowanie stron www za granicą - jak to robić?
2021-10-27


Obsługujesz zagranicznych klientów? Lub chcesz zacząć ich pozyskiwać poza granicami twojego kraju? Produkt, który sprzedajesz czy też usługa, którą wykonujesz, jest warta za granicą znacznie więcej? Jeśli tak to pozycjonowanie międzynarodowe jest dla Ciebie. 

 

Czym jest pozycjonowanie międzynarodowe? 

 Pozycjonowanie międzynarodowe to szereg działań optymalizacyjnych w celu umożliwienia wyszukiwarkom identyfikacji krajów, do których chcesz docierać. Można je porównać do pozycjonowania małych, lokalnych firm, ponieważ one wyświetlają się często według miast lub województw. 

 

Podstawy pozycjonowania za granicą

 Aby odpowiednio sprawdzić potencjał pozycjonowania za granicą należy odpowiednio zweryfikować słowa kluczowe oraz ich prognozy wyświetleń, to pokaże nam ile jesteśmy w stanie zyskać. 

 

Dodatkowo należy zweryfikować konkurencję, która działa za granicą, dzięki programom analitycznym, możliwa jest nawet weryfikacja przybliżonej ilości wejść na stronę konkurencji. Niezbędne będzie przygotowanie zagranicznej wersji strony. Ważne jest to, aby przy tworzeniu unikatowych treści nie korzystać z gotowych translatorów: Złe tłumaczenie nie poprawi rankingowania się strony internetowej, dodatkowo automatyczne tłumaczenie tekstów często wiąże się z błędami. Aby uniknąć takich sytuacji, najlepiej skorzystaj z tłumacza, który profesjonalnie napisze przygotowany przez Ciebie tekst. Użyj domeny, która kieruje na kraj, w którym chcesz się pozycjonować - zadbaj o to, aby twoja strona internetowa używała “ccTLD” ,czyli domeny najwyższego poziomu. Dzięki temu algorytmy Google mogą łatwiej określić, na jakim kraju koncentruje się strona.

Przy pozycjonowaniu również niezbędne będzie odpowiednie pozyskiwanie sieci linków za granicą, 

te wyceniane są, w obcej walucie natomiast nie należy na nich oszczędzać. 

Przygotuj więc odpowiednią strategię linkowania swojej strony, pamiętaj, że z założenia są one oparte na idei rekomendacji, więc lepiej będzie przygotować kilka wartościowych linków zamiast kilkudziesięciu które nie przyniosą nam żadnych efektów. 

 

Google Ads vs Pozycjonowanie za granicą

 Jeśli zastanawiasz się nad promocją w wyszukiwarce, pamiętaj również o płatnych wynikach wyszukiwania, jeśli chcesz umocnić się w przekonaniu, że trafianie do zagranicznych klientów to strzał w dziesiątkę warto przetestować również to rozwiązanie, mimo tego, że często wychodzi zdecydowanie drożej niż pozycjonowanie może okazać się lepszym rozwiązaniem w przypadku niepewnych produktów lub usług, 

 

Wykonałem te działania, mam już wykonaną zagraniczną wersję strony, co dalej? 

 Jeśli udało Ci się wykonać wszystkie rzeczy, które przed chwilą opisałem, pozostało tylko przejść do właściwych działań. Do tego przyda Ci się agencja lub osoba, która zna się na pozycjonowaniu i ma już jakieś osiągnięcia. Samo pozycjonowanie nie różni się znacząco od pozycjonowania zagranicznego mimo czynników, na które warto zwrócić uwagę. 

Sprawdź również: agencja marketingowa Warszawa Scorise