Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

PR to nie tylko media relations

PR to nie tylko media relations
2011-07-07

Przegląd tegorocznych kategorii konkursu na najlepsze projekty PR - Złote Spinacze, pozwala zrozumieć, jak bardzo zmienia się rynek usług PR w Polsce. Cztery nowe kategorie główne oraz jedna specjalna są dowodem, że PR to dużo więcej niż podstawowe media relations.


Związek Firm Public Relations obserwując rozwój rynku oraz nowe trendy, jakie pojawiły się  w Polsce i na świecie, wprowadził w tym roku do konkursu pięć nowych kategorii:  Social media, Business-to-business PR, Sektor publiczny,  PR finansowy i relacje inwestorskie oraz Green PR.


Projekty można zgłaszać do konkursu do 7 lipca do godz. 16.00. Na początku września poznamy finalistów – ścisłą czołówkę, która będzie walczyła dalej, aby 25 października odebrać statuetkę za najlepszy projekt w Polsce w swojej specjalizacji.


A czym kierowali się organizatorzy wprowadzając nowe kategorie? Social media to kontynuacja kategorii specjalnej wprowadzonej w 2010 roku „PR online”, która  obejmowała m.in. działania prowadzone w mediach społecznościowych. Jednak eksplozja liczby projektów i popularność narzędzi społecznych wykorzystywanych w komunikacji, sprawiła, że aktualnie jest to jedna z najbardziej „modnych” dziedzin PR zarówno wśród klientów, jak i samych agencji.  Nie bez powodu projekty social media w konkursie uzyskały oddzielną kategorię główną. Byliśmy świadkami prawdziwej rewolucji na tym polu. Ważne, abyśmy wyznaczali standardy dobrych działań i wyróżniali projekty, które będą wzorem do naśladowania – powiedział Sebastian Hejnowski, Wiceprezes ZFPR i jeden z jurorów konkursu.


Wprowadzenie kategorii Business-to-Business PR to przykład wzrostu profesjonalizmu branży. Są to zwykle skomplikowane projekty, wymagające złożonej strategii.. W tych działaniach nie chodzi o ilość wycinków, a działania media relations stają się często wyłącznie  narzędziem wspomagającym.  W projektach B2B liczą się dokładnie określone cele komunikacyjne, precyzyjne docieranie do grupy docelowej i wywieranie pozytywnego wpływu na decyzje biznesowe w najbliższym otoczeniu firmy.


Kategoria PR finansowy i relacje inwestorskie została utworzona dla projektów komunikacyjnych związanych zarówno z debiutem spółek giełdowych na Rynku Papierów Wartościowych, jak również tych prowadzących stałą komunikację na szeroko rozumianym rynku finansowym. Kategoria ta wprowadzona jest w „bardzo ciekawych czasach” – gdy sytuacja na rynkach światowych jest daleka od hossy, a jednocześnie na tym tle Polska cały czas daje sobie doskonale radę. Jak ważną rolę pełni komunikacja związana z finansami i giełdami, obserwujemy od dnia bankructwa Lehman Brothers. Nie trzeba nikogo przekonywać, jak pasjonująca i odpowiedzialna jednocześnie jest to dziedzina PR – dodał Paweł Trochimiuk, Prezes ZFPR, juror Złotych Spinaczy.


Wejście Polski do Unii Europejskiej zaowocowało również uruchomieniem strumienia funduszy, które trafiły do administracji publicznej i samorządów na prowadzenie projektów komunikacyjnych. Wiele z nich ma na celu promowanie pozytywnych zachowań, wzmocnienie więzi lokalnych czy zaangażowanie w projekty społeczne. To dziedzina otwierająca szerokie możliwości, wymagająca jednak wyjątkowego zrozumienia i odpowiedniego podejścia do celów stawianych nam przez sektor publiczny.


Green PR opiera się na potrzebie ograniczenia negatywnego wpływu naszych codziennych działań na środowisko naturalne. Tym samym organizator konkursu Złote Spinacze promuje pozytywne standardy realizacji projektów PR, które w wydajny sposób ograniczają negatywny wpływ działalności biznesowej na środowisko naturalne. Więcej informacji na temat kategorii Green PR znajduje się pod linkiem.


Jak wiele projektów będzie rywalizowało w tym roku o laury branży PR przekonamy się już wkrótce. Zgłoszenia przyjmowane są do czwartku, 7 lipca do godz. 16.00. Ogłoszenie wyników konkursu oraz gala rozdania nagród odbędą się 25 października w hotelu InterContinental w Warszawie.

 

Źródło: Bartosz Skwiercz, Związek Firm Public Relations