Aktualności
Pracowity rok w PIAP
Podczas Targów Euro-Reklama 2011 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich dnia 12.04.2011 roku odbyło się Walne Zebranie Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych oraz Seminarium Deloitte dla Członków PIAP. W trakcie Zebrania przyjęto sprawozdanie finansowe za 2010 rok i udzielono absolutorium Zarządowi za rok 2010. Agencja PR obsługująca PIAP przedstawiła działania, które zostały podjęte przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych w 2010 roku oraz przedstawiła plany na 2011/2012 rok.
W 2010 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych powiększyła swoje grono firm członkowskich o 50 nowych firm, aktywnie uczestniczyła w wydarzeniach branżowych organizowanych w ciągu 2010 roku, jak również prowadziła aktywną współpracę z mediami branżowymi. We wrześniu 2010 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych przeprowadziła kampanię, mającą na celu umocnienie wizerunku artykułów promocyjnych na rynku reklamy w Polsce, podjęto również kroki w zakresie przeprowadzania badania branży artykułów promocyjnych z poziomu dystrybucji.
Uczestnicy WZC PIAP jednogłośnie zaakceptowali plan działań PIAP na rok 2011, jakie przedstawiła Agencja PR obsługująca PIAP.
- Najważniejszymi celami, jakie stawia sobie PIAP na 2011 rok jest m.in. kontynuacja kampanii wizerunkowej, która przybierze nieco inną formę – o czym ostatecznie zadecyduje grupa robocza, powołana w tym właśnie celu. Tegoroczna kampania Izby nie tylko będzie miała na celu promocję “gadżetu” jako skutecznego nośnika reklamy, ale również przyniesie wymierne korzyści członkom PIAP tj. agencje reklamowe – mówi Magda Owczarska, wice prezes PIAP.
Kolejnym bardzo ważnym punktem planu pracy na 2011 rok jest przeprowadzenie badania rynku z poziomu klienta finalnego. Formuła nowego badania będzie miała na celu ustalenia wartości rynku artykułów promocyjnych, na wybranej grupie reprezentatywnej klientów końcowych z uwzględnieniem wielkości firmy według ilości zatrudnionych w niej osób. Badanie będzie miało na celu ocenienie, jakie firmy najczęściej dokonują zakupów artykułów promocyjnych oraz w jaki sposób rozkłada się ich udział w kluczowych grupach asortymentowych.
Na potrzeby nowego pomysłu powstanie brief, który zostanie przesłany do agencji badawczej jak również zostanie stworzona grupa robocza – która zajmie się pracami związanymi z przygotowaniem badań.
Podczas spotkania zaproponowano również zmianę formuły imprezy PIAP, organizowanej co roku podczas drugiego dnia targów RemaDays, w której uczestniczyć będą mogli wszyscy Członkowie. Powstała również propozycja zorganizowania 2 dniowego Kongresu PIAP w 2012 roku, podczas którego odbyłoby się WZC PIAP oraz Kongres dla Członków połączony z plenerową imprezą integracyjną.
W 2011/2012 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych planuje również wznowienie Katalogu Członków PIAP, który będzie promowany w trakcie wydarzeń branżowych w tym czasie.
Po zebraniu specjalnie dla Członków PIAP odbyło się seminarium Deloitte, – podczas, którego Pan Przemysław Skorupa Starszy Menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte wygłosił prelekcję “Zmiany w zasadach opodatkowania VAT działalności marketingowej”, która nawiązuje do nowelizacji ustawy o VAT z dnia 01.04.2011 roku.
Więcej informacji o Izbie na stronie: piap-org.pl.