Aktualności
Profesjonalna strona firmowa - 4 kluczowe elementy
Posiadanie firmowej strony internetowej w Internecie jest niezwykle istotne - tam znajdą nas klienci i to tam mogą oni zaczerpnąć informacji o naszym biznesie. Jednak jedna witryna nie jest równa drugiej, dlatego warto wiedzieć, co powinna zawierać strona internetowa, by można było uznać ją za dobrą i komfortową w przeglądaniu. Jakie elementy powinna zawierać profesjonalna strona firmowa? W poniższym artykule wymieniamy cztery najważniejsze według nas cechy.
Wysokiej jakości projekt
Na sam początek musimy wspomnieć o wyglądzie strony. Kiedy Twoi odbiorcy odwiedzają witrynę, pierwsze wrażenie jakie odnoszą na temat firmy opiera się właśnie o stronę www. W ciągu tych kilku sekund chcesz wywrzeć jak najlepsze wrażenie na swoich odbiorcach, dlatego zainwestuj w odpowiedni zespół projektowy, by utrzymać potencjalnych klientów na stronie.
Dobre wrażenia wizualne to jedno, a budowanie zaufanie wśród odbiorców to drugie. Kiepsko zaprojektowane strony www nie wzbudzają zaufania, a nawet wyglądają na podejrzane.
Obowiązkiem jest również uwzględnienie responsywnego projektu witryny tak, aby płynnie działała na wszystkich urządzeniach mobilnych. W obecnym świecie wszystko musi być przystosowane do tabletów i smartfonów, bo to właśnie użytkownicy tych urządzeń tworzą ponad połowę społeczności Internetu. Projekt RWD strony oznacza dla firmy niższy współczynnik odrzuceń i wyższy współczynnik konwersji, a dodatkowo taki projekt ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji SEO pod kątem wyszukiwarek.
Odpowiedni system zarządzania treścią
Kolejnym kluczowym elementem jest wybór właściwego systemu CMS, dzięki któremu będziemy w stanie zarządzać i edytować treści na stronie. System powinien być odpowiednio dobrany pod potrzeby naszego biznesu, ale musi też nadążać za zmianami, które co jakiś czas pojawiają się na rynku. System zarządzania treścią musi charakteryzować się funkcjonalnościami, które będą ułatwiały Ci działanie, ale także skalowalnością, dzięki której stale będziesz mógł rozwijać swoją działalność. Jeśli stronę będzie obsługiwać kilka osób, poszukaj systemu, w którym znajdzie się opcja zarządzania użytkownikami i ich uprawnieniami.
Obsługujesz kilka rynków lub chcesz dotrzeć poza granice kraju? Dowiedz się czy wybrany CMS posiadana opcję wielojęzyczności. Ważne, by sprawdzić dostępność modułów, którymi możesz poszerzać możliwości strony, instalując je na swojej witrynie.
Jednym z systemów wartych rozważenia jest Drupal (więcej informacji o tym CMsie znajdziesz na stronie agencji Smartbees), który pozwala na stworzenie profesjonalnej strony firmowej, a dzięki wtyczce e-commerce można dodać możliwość dokonywania zakupów na stronie.
Bezpieczeństwo i stabilność
Podstawowe zabezpieczenia bywają niewystarczające, dlatego zatroszcz się o odpowiedni poziom bezpieczeństwa na stronie, na której pojawia się wiele danych użytkownika. Naruszenia bezpieczeństwa wpływają na wizerunek Twojej marki, dlatego ten aspekt jest również kluczowy do stworzenia profesjonalnej strony. Sprawdź, w jaki sposób możesz zabezpieczyć stronę, dodaj do niej uwierzytelnianie dwuskładnikowe, tworzenie silnych haseł czy też moduł limitu sesji.
Kontakt i informacje o firmie
Na sam koniec, co wcale nie oznacza, że to najmniej ważny element - informacje o firmie. Strona firmowa powinna posiadać specjalne miejsce, w którym użytkownik będzie mógł odnaleźć informacje dotyczące firmy takie jak jej adres i e-mail. Zintegruj swoją stronę z mediami społecznościowymi, aby zwiększyć zasięg strony i zbudować wizerunek swojej marki. Klienci korzystają z różnych rodzajów komunikacji, dlatego ważne jest, aby dać im wybór i dostosować się do możliwie wszystkich preferencji. Podanie na stronie adresu e-mail, lokalizacji, Facebooka, LinkedIn, Twittera i Instagrama pozwala na kontakt w każdej możliwej formie, dlatego nie możesz o tym zapomnieć.
Przy tak wielu słabych witrynach, które obecnie znajdują się w Internecie, warto wyprzedzić konkurencję i zadbać chociaż o te podstawowe i kluczowe elementy na stronie. Czy z wymienionych przez nas aspektów posiadasz na stronie wszystkie? Mamy nadzieję, że tak, a jeśli nie, to koniecznie o nie zadbaj, by wizerunek Twojej firmy w sieci był profesjonalny.