Aktualności
Reklama banerowa przykładem reklamy zewnętrznej
Baner jako forma reklamy zewnętrznej to przykład reklamy wielkoformatowej o dużym zasięgu. Jednakże, pomimo tego, że zasięg takiej reklamy jest duży, nie oznacza to, że jego treść jest dedykowana dla każdego. Bardzo często konkretny przekaz reklamowy jest targetowany do bardzo konkretnej, zdefiniowanej grupy docelowej tak, aby posiadał on większą skuteczność.
Banery Warszawa - w jaki sposób je przygotować?
Na pewno pierwszą bardzo ważną kwestią jest to, gdzie taki baner zostanie umieszczony. Agencje reklamowe mogą zaproponować nam wiele różnych opcji, a ceny za taką reklamę są uzależnione na przykład od tego, jak bardzo ruchliwe jest to miejsce. Typ reklamy można też dopasować do miejsca, na przykład reklamując sprzęt sportowy zaraz obok stadionu czy siłowni po to, aby baner został zauważony przez osoby, które mogą być potencjalnie zainteresowane taką właśnie tematyką.
Szalenie ważne jest to, co na takim banerze się znajdzie. Aby baner mógł zostać zauważony, powinien charakteryzować się interesującym projektem oraz prostym, ale chwytliwym przekazem. Oczywiście, obok samego tekstu powinna pojawić się na nim grafika lub też zdjęcia - taki baner bardziej rzuca się w oczy, gdyż ludzie zazwyczaj najpierw zwracają uwagę na obraz, a dopiero potem na tekst. Każdy, kto projektuje taki baner ma wiele możliwości przykucia uwagi widza - poprzez zabawną puentę, wysoką estetykę reklamy, może coś szokującego albo nawet i kontrowersyjnego.
Niejednokrotnie właśnie ten etap przygotowania kampanii banerowej jest najtrudniejszy - przygotowanie reklamy samej w sobie tak, aby faktycznie była skuteczna, tym bardziej, że obecnie każdy z nas jest otoczony przez różnego rodzaju reklamy. Widzimy je w mieście, w telefonie, w telewizji, w internecie - są wszędzie. Z czasem coraz bardziej uodparniamy się na ich przekaz i po prostu przestajemy je zauważać. Dlatego tak trudno jest czasem wymyślić coś, co pozytywnie zaskoczy odbiorców, da się zapamiętać, a dodatkowo pozwoli napędzić sprzedaż reklamowanego produktu.