Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reklama Google Ads a pozycjonowanie zwykłe, jakie różnice?

Reklama Google Ads a pozycjonowanie zwykłe, jakie różnice?
2023-08-23


Zastanawiasz się, czym różni się reklama Google Ads od zwykłego pozycjonowania? Doskonale trafiłeś! W naszym dzisiejszym artykule przedstawimy Ci główne różnice tych działań marketingowych, dzięki którym możesz znacząco zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania.

Czym jest reklama Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to system reklamowy, który dostarczany jest przez Google. Umożliwia on promowanie produktów czy usług z wykorzystaniem płatnych reklam, które wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, a także na platformach, które również należą do Google. Reklama Google Ads ma podstawowy cel, jakim jest umożliwienie dotarcia ze swoimi produktami bądź usługami do potencjalnych klientów. Warto również wspomnieć o rodzajach kampanii Google Ads, które omawiamy poniżej.

Tekstowa reklama w wyszukiwarce Google

Podstawowy model reklamy, działający w wyszukiwarce Google. Jej działanie polega na wykorzystaniu słów kluczowych, na które reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Można również spotkać się z potoczną nazwą tych działań, a mowa o linkach sponsorowanych. Zaletą tego rodzaju reklamy Google Ads jest odpowiedź na potrzeby klienta szukającego właściwych usług lub produktów.

Kampanie produktowe Google Ads

Kolejnym modelem systemu reklamowego Google Ads są kampanie produktowe. Warto jednak zaznaczyć, że są one skierowane do sklepów internetowych, a prezentowane wyniki, w wyszukiwarce, demonstrowane są wraz z cenami i zdjęciami.

Reklama Google na YouTubie

Innym typem kampanii Google Ads są reklamy na platformie YouTube. Najpopularniejszą metodą jest reklama wideo - instream, która odtwarzana jest przed lub w trakcie innego filmu. Warto zaznaczyć, że YouTube oferuje również inne formy reklamy, mniej inwazyjne, jak reklamy tekstowe w wyszukiwarce platformy, bądź promowanie miniaturki filmu.

Na czym polega pozycjonowanie zwykłe?

Pod terminem pozycjonowania stron internetowych skrywa się szereg działań, których celem jest poprawa widoczności www w wynikach wyszukiwania. Działania związane z SEO dotyczą jedynie organicznych wyników wyszukiwania, nie mają natomiast wpływu na płatne kampanie reklamowe, jak Google Ads.

Jakie są różnice pomiędzy Google Ads a zwykłym pozycjonowaniem?

Główną różnicą pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem zwykłym jest czas działania podjętych działań reklamowych. Reklamy Google Ads widoczne są niemal od razu po uruchomieniu kampanii, podczas gdy na wyniki działań SEO musimy poczekać kilka miesięcy.

Kolejną różnicą pomiędzy reklamami Google Ads a pozycjonowaniem zwykłym jest widoczność samych linków. Wyniki wyszukiwania wykorzystujące Google Ads są na górze, ponad wynikami organicznymi.

Nie można również zapominać o tym, że działania SEO obejmują jedynie wyszukiwarkę, podczas gdy Google Ads ma szerszy wachlarz działania. Można więc powiedzieć, że jest to narzędzie, które oferuje wiele możliwości.

Reklama Google Ads różni się od zwykłego pozycjonowania, jednak nie jest jej konkurentem. Z uwagi na różne formy i możliwości działania te mogą uzupełniać się wzajemnie, oferując realną korzyść.