Aktualności
Reklama w Google, co to jest Google Ads?
Prowadzisz bloga, stronę internetową firmy lub sklep online? Zainwestuj w Google Ads i zwiększ swoje zasięgi w sieci. Reklama w Google to jedna z najskuteczniejszych form promocji. Sprawdź, na czym polega i ile musisz wydać na AdWords, aby osiągnąć zamierzone efekty.
Reklama Google Ads – co to?
Google Ads, znane wcześniej jako reklama AdWords, to system reklamowy firmy Google, dzięki któremu możesz odpłatnie promować swój biznes w tej wyszukiwarce. A jak wyglądają takie reklamy Google? Najczęściej przybierają one formę tekstową, ale możesz również wybrać reklamę produktową, banerową lub w formie wideo. Jest to bardzo elastyczny system, który pozwoli ci szybko dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Dzięki Google Ads możesz reklamować się lokalnie i globalnie, więcej dowiesz się z bizzit.eu/reklama-google-ads-kampania-adwords, a także w pełni kontrolować swoje kampanie. W każdym momencie możesz je wyłączyć lub modyfikować (jeśli nie przynoszą zadowalających efektów).
Kampanie reklamowe AdWords – rodzaje
Wyróżnia się kilka typów kampanii w Google Ads, najbardziej znane to Search, a następnie Display Network (kampania w sieci reklamowej) czy Shopping (kampanie produktowe). Google Ads Search to nic innego jak płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklama tekstowa, która składa się z nagłówka, adresu URL, opisu i rozszerzenia. Coraz bardziej przypomina ona organiczne wyniki wyszukiwania.
A jak wygląda to w praktyce? Administrator konta Google Ads ustawia słowa kluczowe (odpowiednie dla twojej strony internetowej), na które reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce. Co więcej, mogą się one wyświetlać nie tylko w Google, ale również u partnerów sieci wyszukiwania (czyli m.in. na stronach takich jak WP, Interia czy Onet).
Ile kosztuje reklama w Google?
Przede wszystkim warto wiedzieć, że samo korzystanie z Google Ads jest bezpłatne. Koszty ponosisz dopiero za działania reklamowe - najczęściej jest to kliknięcie w reklamę i przejście na twoją stronę. Nie można jednak jednoznacznie ustalić budżetu, jaki powinno się przeznaczać na skuteczną reklamę AdWords, ponieważ zależy on nie tylko od celu (sprzedaż, działania wizerunkowe, itd.), ale także grupy docelowej i branży.
Reklama Google Ads – dlaczego warto?
Google Ads to obecnie jedna z najbardziej opłacalnych form reklamy w internecie. Do jej głównych zalet należą niemalże natychmiastowe efekty, a także pełna kontrola nad realizowanymi kampaniami. W Google Ads sam ustalasz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę, a także czas trwania kampanii. Korzystny jest również sposób płatności PPC, w którym płacisz tylko za fizyczne wejścia na twoją stronę. To bardzo elastyczny system reklamowy, który pozwoli ci w każdym momencie edytować nieskuteczną reklamę lub całkowicie ją wyłączyć. Dzięki AdWords możesz nie tylko zwiększyć ruch na swojej stronie, ale również jej widoczność i zasięg. To silnie spersonalizowana reklama, która trafi do określonej grupy docelowej – w Google Ads możesz wybrać działania lokalne (np. skierowane do osób z twojej miejscowości) jak i globalne, jeśli prowadzisz sklep internetowy.