Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Reklama zewnętrzne – dla kogo i w jakiej formie?

Reklama zewnętrzne – dla kogo i w jakiej formie?
2020-05-15


Reklama dźwignią handlu – z prawdziwości tego sloganu zdaje sobie sprawę każdy przedsiębiorca. Reklama pozwala nie tylko na zdobycie nowych klientów naszych usług lub produktów, lecz także na zwiększenie widoczności naszej marki – a przez to – świadomości jej istnienia. Wśród różnych form reklamy zewnętrznej znajdziemy zarówno to przeznaczone do trwałej ekspozycji, jak i reklamy mobilne, ruchome, które możemy przemieszczać z miejsca na miejsce. Zapraszamy do lektury, w trakcie której podpowiemy – jakie są najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej oraz jak z niej korzystać, by była skuteczna.

Reklama zewnętrzna – ilość i jakość

Z reklamą zewnętrzną mamy okazję zetknąć się niemal każdego dnia. Towarzyszy nam w czasie podróży samochodem i pieszych spacerów – niezależnie od miejsca, w które się udajemy. Reklamy zewnętrzne mogą mieć różne formy, jednak przede wszystkim mają one postać wizualną. Polegają na eksponowaniu określonych treści w taki sposób, by znajdujący się obok niej ludzie mogli ją bez problemu dostrzec. Rzadziej natomiast korzysta z zewnętrznych reklam dźwiękowych, które – co oczywiste – mogą również towarzyszyć reklamom wizualnym.

Istotą oddziaływania reklamy zewnętrznej jest zwrócenie uwagi osoby znajdującej się nieopodal, przyciągnięcie jej wzroku i skłonienie do skonfrontowania się z prezentowanymi na reklamie treściami. Pod tym względem mamy do wyboru bardzo szeroką gamę rozwiązań polegających na skupianiu uwagi. Mowa zarówno o reklamach podświetlanych, interaktywnych, animowanych, jak i licznych innych. Każda z nich, za pomocą własnego mechanizmu, stara się udostępnić prezentowane treści jak największej liczbie odbiorców.

Gdzie stosuje się reklamy zewnętrzne?

Z reklamą zewnętrzną spotykamy się przede wszystkim, choć nie tylko, w obrębie miast i terenów zabudowanych. Szczególnie chętnie instalowana jest wzdłuż szlaków komunikacyjnych, przy najbardziej ruchliwych ulicach, przy przejściach dla pieszych, przy skrzyżowaniach, a także w innych miejscach, w których regularnie gromadzi się duża liczba osób.

W miastach najczęściej mamy do czynienia z bilbordami, telebimami, citylightami, ekranami ledowymi, plakatami lub innymi. Ich szata graficzna ma za zadanie zwrócić uwagę i – zamiast przedstawiać długi, skomplikowany opis – przedstawić krótką, lecz zrozumiałą treść. Takie formy reklamy wpisały się na stałe w krajobraz miejski.

Drugim typem są reklamy zewnętrzne przenośne, instalowane przy okazji różnych okoliczności – targów, ekspozycji, festynów, wydarzeń sportowych i licznych innych. Szczególnie chętnie korzysta się z parawanów reklamowych (przykładowy znajdziesz pod linkiem: https://inventini.com/dodatki-eventowe/parawany-reklamowe/), przeznaczonych do rozkładania, składania i transportu. Zaletą tego typu reklam jest możliwość ich wielokrotnego wykorzystania w różnych miejscach.

Reklamy takie mają też nieco inny zasięg oddziaływania. Ponieważ instalowane są w konkretnych miejscach (często przy stoiskach danego przedsiębiorstwa) mają za zadanie nie tyle dotrzeć do przeciętnego potencjalnego konsumenta naszych usług lub produktów, co zakomunikować naszą obecność w danym miejscu.