Aktualności
Rynek upominków reklamowych: Optymistyczna wizja...
Rynek upominków reklamowych zaczyna się podnosić z kryzysu, jaki miał miejsce w 2009 roku.
Z przeprowadzonych, w pierwszym kwartale tego roku badań przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, wynika iż 71% dostawców z branży artykułów promocyjnych i niespełna połowa dostawców zrzeszonych w PIAP prognozuje wzrost sprzedaży. Spodziewane wzrosty wiążą się z poprawą nastrojów na rynku reklamowym. Nie widać już tak drastycznych cięć budżetów jakie miało miejsce w ubieglym roku. Pierwszy kwartał 2010 r. wśród 70% badanych przyniósł utrzymanie podobnego poziomu lub wzrost obrotów. Jednakże, co trzecia firma odnotowała spadek sprzedaży. - Wszystko wskazuje na to, że najgorszy okres mamy już za sobą, przed nami sezon świąteczny, który w wielu firmach przynosi nawet 70% rocznych obrotów ze sprzedaży.
Dodatkowo PIAP planuje wsparcie działań dostawców poprzez kampanię wizerunkową artykułów promocyjnych jako skutecznego narzędzia reklamowego - mówi Magda Owczarska wiceprezes PIAP. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa, prawie 50% głównych dostawców artykułów reklamowych zrzeszonych w PIAP. Badania zrealizowano za pośrednictwem systemu Paxonta.com.