Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

SEO a artykuły sponsorowane - co warto wiedzieć?

SEO a artykuły sponsorowane - co warto wiedzieć?
2020-07-13


Skuteczny content marketing obejmuje szereg działań, które zwiększają ruch na stronie. Jednym z najbardziej popularnych i efektywnych metod na polepszenie widoczności w wyszukiwarce i zwiększenie świadomości naszej marki wśród potencjalnych klientów jest stosowanie artykułów sponsorowanych. Czym konkretnie jest artykuł sponsorowany? Jakie cechy powinien mieć? Jaki wpływ na pozycjonowanie strony mają artykuły sponsorowane?


Czym właściwie jest artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane są prostym i skutecznym sposobem na nienachalną reklamę w Internecie. Atrakcyjna treść wzbogacona zdjęciami, grafikami, logotypami, a nawet filmami wideo wzbudza zainteresowanie internautów i pozwala im poznać naszą markę, czy też konkretne usługi i produkty. Nie bez znaczenia jest oczywiście portal na którym artykuł będzie opublikowany. Warto zastanowić się do jakiej grupy odbiorców trafi jego treść i czy pokrywa się to z naszymi oczekiwaniami. Co ważne, artykuły sponsorowane pozostają w sieci na stałe, dlatego cały czas mogą działać na rzecz naszej firmy. Czym powinien cechować się artykuł sponsorowany, aby rzeczywiście spełniał swoją rolę? Dobry artykuł:

  • jest umiejętnie sformatowany - zamiast jednego, długiego bloku tekstu lepiej stosować akapity, wypunktowania, listowania, itp.,
  • posiada tradycyjną budowę, podzieloną na wstęp, rozwinięcie i zakończenie,
  • ma atrakcyjny i zachęcający do czytania tytuł,
  • jest napisany prostym językiem z punktu widzenia przeciętnego użytkownika.


Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie 

Współcześnie wyszukiwarka Google jest tak zoptymalizowana, by merytoryczna i atrakcyjna dla internautów treść była dobrze oceniana i zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego też dobrze napisane artykuły sponsorowane mogą ogromnie zwiększyć widoczność naszej strony. Rzecz jasna, im więcej takich artykułów, tym wyżej znajdzie się strona. Jeśli w artykule umiejętnie zastosowano frazy kluczowe, wtedy również przynosi to dodatkowe korzyści dla pozycjonowania naszej marki. Warto pamiętać, że najlepiej jest publikować artykuły sponsorowane nie w jednym, lecz w wielu miejscach w sieci. Powinny też zawierać wyraźnie widoczne linki, które przekierują czytelników do naszego serwisu. Taki zabieg, zwany link buildingiem, może znacznie zwiększyć ruch na stronie i pomóc nam stale pozyskiwać nowych klientów.

Aby nasza reklama wzbudzała zaufanie odbiorców i wywołała pozytywny odbiór, nie może być nachalna. Zamiast od pierwszych zdań artykułu reklamować swoją markę, lepiej jest skupić się na praktycznej i wartościowej dla czytelnika treści. Gdy nasz produkt będzie wskazany jako jedno z wielu rozwiązań, czy też jako przykład oferty, wtedy jest większa szansa, że czytelnik się nim zainteresuje i potraktuje poważnie cały artykuł.


Artykuły sponsorowane - ważny element content marketingu

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na zwiększeniu widoczności swojej strony i pozyskaniu nowych klientów, powinien rozważyć, czy nie warto zacząć stosować artykuły sponsorowane w celach reklamowych. Dzięki dobrze napisanym artykułom nie tylko możemy zadbać o skuteczny link building, ale również znacznie polepszyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie- jeszcze bardziej zaistnieć w świadomości konsumenckiej.