Aktualności
Serial o korzyściach z funduszy unijnych
Serial obyczajowy „Unia serc” to nowy sposób na promowanie idei funduszy unijnych i ich wykorzystania na Mazowszu. Fabularną osnową będzie opowieść o perypetiach młodych mieszkańców tego regionu. Na jej tle przedstawiony zostanie proces ubiegania się o unijne dotacje oraz wpływ europejskich pieniędzy na rozwój Mazowsza.
Wątek fabularny oparty jest na perypetiach dwóch przyjaciółek – Anki i Justyny, które postanowiły otworzyć przedszkole. Źródłem finansowania inwestycji ma być dotacja ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Przewodnikami po świecie unijnych dotacji będą dwaj pracownicy Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych – Jacek i Patryk. Między czwórką naszych bohaterów rozgrywał się będzie skomplikowany wątek miłosny, jakiego nie może zabraknąć w prawdziwym serialu obyczajowym.
Anka wraca ze Szwecji, by wraz z Justyną, swoją najlepszą przyjaciółką, otworzyć przedszkole. Jacek i Patryk to specjaliści od funduszy unijnych. Cała czwórka poznaje się przy okazji składania przez kobiety wniosku o dotację. Potem wszystko idzie według schematu: trójkąt miłosny, wyścig szczurów, zawistny konkurent, wypadek i pożar. Tak zaczyna się serial „Unia Serc”, który od 29 września emitowany będzie na antenie TVP Info i w Internecie.
Zdjęcia do serialu kręcone są na terenie całego Mazowsza. Założeniem twórców jest pokazanie jak największej liczby różnorodnych inwestycji sfinansowanych ze środków RPO. W serialu zagrają więc zarówno wielkie, infrastrukturalne inwestycje realizowane przez samorządy i administrację publiczną, jak i prywatne pomysły wykorzystania funduszy oraz te prowadzone przez jednostki służby zdrowia i sektor edukacyjny.
12-odcinkowy serial został zrealizowany na zlecenie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Produkcja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007–2013 oraz ze środków województwa mazowieckiego. Producentem wykonawczym serialu jest warszawska firma Propeller Film.
Do tej pory elementy promocyjne były jedynie wplatane w akcję produkcji filmowych i telewizyjnych. MJWPU i Propeller Film postanowiły pójść o krok dalej.
– To projekt absolutnie wyjątkowy na polskim rynku – powiedział Jarosław Boliński, prezes firmy Propeller Film i producent serialu. – Nikt jeszcze nie zrobił serialu w pełni opartego na formule idea placement. Chcemy za pomocą popularnego formatu wyczerpująco i ciekawie opowiedzieć o funduszach unijnych.
Idea placement (z angielskiego: lokowanie tematów) to wprowadzenie do fabuły filmowej wątków propagujących określone idee. Celem takiego zabiegu jest edukacja i promocja pożądanych zachowań. Podstawą jest wykorzystanie naturalnego zaangażowania widza i jego chęci upodobnienia się do ulubionych bohaterów.
Akcja serialu „Unia Serc” oscyluje wokół tematyki funduszy europejskich. Bohaterowie zajmują się nią zawodowo lub realizując swoje biznesowe przedsięwzięcia, korzystają z możliwości finansowania inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Ich losy są nierozerwalnie związane z obszarem RPO.
– Założeniem serialu jest pokazanie widzom szerokiej i złożonej tematyki funduszy europejskich w prosty i przystępny sposób. Chcemy również zaprezentować przykłady tak zwanych dobrych praktyk – udanych realizacji współfinansowanych z RPO WM. W tym celu stworzyliśmy historię, która pozwala na łatwe i uzasadnione poruszanie tematyki europejskiej w każdym odcinku serialu – dodał Grzegorz Sadurski, reżyser serialu.
Reżyserami serialu są Mariusz Palej i Grzegorz Sadurski. Autorami oryginalnego scenariusza są Katarzyna Stachowicz-Gacek oraz Stanisław Chyla-Smyk. W główne role wcielili się aktorzy: Paweł Ławrynowicz, Magdalena Nieć, Joanna Kupińska, Tomasz Mandes, Ryszard Kluge, Maria Niklińska. Do udziału w epizodach zaproszeni zostali m.in. Ewa Błaszczyk, Jolanta Fajkowska, Agnieszka Dulęba-Kasza, Joanna Sydor, Emil Karewicz, Andrzej Precigs, Lech Mackiewicz.
Producentem wykonawczym serialu „Unia Serc” jest dom produkcyjny Propeller Film.
Serial emitowany będzie na antenie TVP Info od 29 września w każdy czwartek o godzinie 17.45 (pierwsze dwa odcinki), a później od 13 października o godz. 19.05 oraz w Internecie na stronie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych – www.mazowia.eu.
Źródło: Marketing przy Kawie