Aktualności
Sposób na profesjonalną wizytówkę firmową
Każda poważna firma – wcześniej czy później – zleci druk swoich wizytówek. Jak stworzyć karty biznesowe, które profesjonalnie zaprezentują zarówno pracownika, jak i samą firmę? Sprawdź porady – prosto od praktyków.
Identyfikacja wizualna wizytówką poważnej firmy
Jeśli chcesz, aby Twoja firma była traktowana poważnie – i Ty poważnie podejdź do swojego wizerunku. Przede wszystkim, zanim wydrukujesz pierwszy materiał firmowy – dobrze wszystko przemyśl.
Poważne firmy budowanie swojego brandu zaczynają od stworzenia przemyślanego logo oraz spójnej identyfikacji wizualnej. Aby uniknąć kosztownych błędów i wpadek wizerunkowych – zleć opracowanie księgi znaku (brand book) – doświadczonym projektantom.
Czym jest księga znaku? To właśnie tam opisane są zarówno kolory firmowe, fonty, jak i logo. Często pokazane jest tam tak zalecane, jak i niedozwolone użycie logo. To drogowskaz i skarbnica wiedzy, która ułatwi pracę nad każdym kolejny materiałem. To podstawa spójnych i profesjonalnych materiałów firmowych – tak wizytówek. ulotek, jak i plakatów i innych firmowych wydruków.
Profesjonalny projekt wizytówki
Zanim zlecisz druk wizytówek, zadbaj o profesjonalny projekt. Wbrew pozorom, poprawne zaprojektowanie i przygotowanie wizytówki do druku nie jest takie proste. Po drodze jest wiele pułapek – dlatego lepiej zleć projekt profesjonalnemu grafikowi.
To on dobierze odpowiedni font, kolory i proporcje. Projektant zwróci uwagę na odpowiednie marginesy, spady drukarskie, rozdzielczość i odpowiedni profil kolorystyczny. Pamiętaj, że w druku rządzi CMYK, na monitorze RGB – czyli kolory, które widzisz na monitorze, nie odpowiadają tym, które wyjdą na wydruku. Słowem – jeśli nie znasz tajników DTP, lepiej projekt i druk wizytówek zleć profesjonalistom.
Co umieścić na wizytówce firmowej?
Tutaj umieszczamy oczywiście podstawowe dane kontaktowe, pamiętając, by zachować odpowiednią interlinię, wielkość fontów i czytelny układ treści. Co warto zawrzeć na wizytówce?
Imię i nazwisko
Stanowisko
Nazwę i logo firmy
NIP/REGON
Adres firmy (warto podać pełny, bo może się przydać do faktur)
Telefon i mail kontaktowy
Stronę www firmy (jeśli nie mamy, chociaż profil na social mediach)
Pamiętaj, że
Adres strony lub dedykowany landing page można także zawrzeć w formie kodu QR.
Poza tymi elementami, można także np. wpleść ulubiony cytat, dodać zdjęcie lub zachętę do kontaktu. W przypadku niektórych firm, dobrym pomysłem jest wykorzystanie drugiej strony wizytówki jako karty lojalnościowej – z miejscem na pieczątki/punkty za zakup albo wizytę.
Gdzie zlecać druk wizytówek?
W tym śródtytule z premedytacją zawarliśmy sugestię – tzn. jeśli chcesz wydrukować profesjonalne wizytówki – zleć to w profesjonalnej drukarni. Pod żadnym pozorem nie rób tego na domowej/firmowej drukarce, bo to po prostu nie wygląda dobrze. Profesjonalne podłoże, tusze oraz uszlachetnienia – jakość takich wizytówek po prostu widać i czuć pod palcami.
Obecnie drukarnie oferują niezwykłe możliwości – zarówno jeśli chodzi o grubość, kolor, jak i kształt wizytówek. Co ważne, bardzo korzystne warunki oferują drukarnie online, jak Drukomat. Te nie tylko oferują b. dobre ceny, ale pozwalają błyskawicznie sprawdzić dostępne formaty, podłoża i uszlachetnienia oraz uzyskać kalkulację. Co ważne, w drukarniach internetowych oszczędzasz czas, bo możesz zlecać druk wizytówek bez wychodzenia z domu lub biura (24/7). A kto jak kto, ale przedsiębiorcy wiedzą, jak cenną walutą jest właśnie czas.
Jeśli dokonasz dobrego wyboru – takie wizytówki na długo zachowają dobrą formę, nie rozmazując się i nie gniotąc. Profesjonalne wizytówki pokażą Twoją firmę z najlepszej strony (a właściwie z obu).