Aktualności
Szyldy reklamowe- czemu służą?
Reklama jest najważniejszym działaniem każdej firmy. Nawet najlepszy produkt nie obroni się sam, bez odpowiedniej reklamy. Temu służą banery i szyldy reklamowe. Jak powinny być stworzone, w jakich formach i rodzajach występują i jakie mają znaczenie? Na te pytania odpowiemy w naszym tekście.
Czym jest szyld reklamowy?
Szyld reklamowy to po prostu tablica, na której widnieje nazwa firmy, kontakt, a także elementy dotyczące usług oferowanych przez firmę. Szyldy reklamowe są doskonale widoczne z dużej odległości, przyciągają wzrok i niemal nie mogą zostać niezauważone. Szyldy reklamowe występują w bardzo zróżnicowanych rozmiarach, kształtach i rodzajach. Wykonywane są z różnych materiałów, różne są także sposoby ich ekspozycji czy mocowania w konkretnym miejscu wewnątrz czy na zewnątrz.
Szyldy reklamowe- czemu służą?
Tablice reklamowe są pewną i skuteczną formą reklamy. Wszyscy doskonale wiemy, że reklama jest dźwignią handlu, a bez niej właściwie nie ma szans na sukces firmy. Duży rozmiar, wyraziste kolory i chwytliwa treść sprawiają, że uwaga potencjalnego klienta zostaje zwrócona i zatrzymana. Większa jest więc szansa, że klient, który zainteresował się reklamą na banerze, zechce skorzystać z usługi. Nawet, gdy nie zdajemy sobie z tego sprawy, mimowolnie zapamiętujemy to, na co patrzymy każdego dnia. Łatwo więc wyobrazić sobie, jak zadziała reklama na szyldzie umieszczonym w miejscu, które codzienne mijamy w drodze do pracy. Oczywiste jest, że zapamiętamy przynajmniej nazwę firmy i profil jej działania, a w sytuacji, gdy będziemy potrzebować podobnej usługi, z całą pewnością zgłosimy się właśnie do tej firmy.
Tablice reklamowe- jakie są ich rodzaje?
Tablice reklamowe występują w wielu różnych rodzajach i formach. Są wykonywane z bardzo różnorodnych materiałów, z których najpopularniejsze jest PVC i płyty Dibond. Cechuje się wyjątkową odpornością na działanie szkodliwych warunków atmosferycznych czy na uszkodzenia. Najpopularniejsze są szyldy banerowe oraz szyldy kasetonowe.
Szyldy banerowe są zdecydowanie najczęściej używaną formą reklamy. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że są dość tanie, a do tego są bardzo wyraziste i widoczne już z daleka. Zaletą jest także fakt, że są wykonywane na konkretny wymiar, można więc użyć własnej kreatywności do stworzenia reklamy idealnej. Szyldy kasetonowe natomiast również są dobrze widoczne, mogą być dodatkowo podświetlone, co przydaje się zwłaszcza w czasie jesieni i zimy. Są one nieco bardziej kosztowne od szyldów banerowych, są jednak również bardzo skuteczne.
Osobnym rodzajem szyldów reklamowych są szyldy zbiorcze. Polegają na tym, że na jednej tablicy reklamowej umieszczonych jest więcej reklam kilku firm. Do reklamy na samochodach stosuje się reklamy magnetyczne, natomiast reklamy stojące to mówiąc inaczej, tzw. potykacze. Są dwustronne, lekkie i mobilne dzięki kompaktowym rozmiarom.
Jakie cechy powinna mieć dobra reklama?
Dobrze stworzona tablica reklamowa powinna być przemyślana. Musi być wyrazista i rzucająca się w oczy, ale jednocześnie nie powinna być nachalna. Najważniejsze jest zwrócenie uwagi klienta i zainteresowanie, zaintrygowanie go. Wówczas większa jest szansa na to, że dany klient chętnie skorzysta z usług danej firmy. Reklama zewnętrzna, zarówno w postaci płyt dibond czy banerów, powinna być umieszczona w miejscu, w którym jak najwięcej osób będzie mogło ją zobaczyć. Płyta dibond jest odporna na warunki atmosferyczne, nie musimy więc martwić się, że w razie deszczu czy śniegu reklama ulegnie zniszczeniu.