Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Trendy i prognozy SEO na rok 2023

Trendy i prognozy SEO na rok 2023
2022-11-07


Optymalizacja stron pod kątem algorytmów Google, to ciągle zmieniająca się strategia wynikająca z aktualizacji wprowadzanych przez tą popularną wyszukiwarkę. Chcąc nadążać za zmianami oraz pozostać na czele wśród pierwszych wyników wyszukiwania na frazy branżowe, należy dopasowywać się do aktualnych trendów.

W tym artykule przedstawimy trendy i prognozy dotyczące pozycjonowania SEO na rok 2023, które pomogą zoptymalizować Twoją strategię SEO, pod kątem nadchodzących zmian.


1.  Zakupy w internecie


Od wielu e-commerce to numer jeden na liście trendów dotyczących zachowań użytkowników w internecie. Do końca 2022r. ponad 2,4mld ludzi dokona zakupów towarów oraz usług za pośrednictwem stron, sklepów internetowych. Wraz z rozwojem trendu zakupów internetowych, Google kładzie coraz większy nacisk na tworzenie lepszych doświadczeń dla użytkownika m.in.: wdrożyło zakładkę Zakupy, aby pomóc sprzedawcom  zaprezentować swoje produkty oraz kupującym, by ułatwić dotarcie do nich. Jest to model oparty na sztucznej inteligencji i jest w stanie przeanalizować w jaki sposób poszczególne produkty są ze sobą powiązane, aby jeszcze precyzyjniej dopasować wyniki do wyszukiwanej frazy.

Dodatkowo, stworzenie usługi Shopping Graph Google dało możliwość wyszukiwania  produktów za pomocą zdjęć lub zrzutów ekranu.

Załóżmy na przykład, że ktoś zrobił zrzut ekranu zdjęcia (np. na Instagramie), na którym spodobały mu się buty znajomego. Ten użytkownik może otworzyć obraz w Zdjęciach Google, zeskanować je za pomocą Obiektywu i znaleźć dokładnie ten produkt, którego szukał. Następnie wyszukiwarka kieruje potencjalnego klienta do odpowiednich wyników pasujących do produktu lub z nim powiązanych.


2. Zapytania w stylu long tail (konwersacyjne).


Następne na naszej liście trendów pozycjonowania SEO na rok 2023, które musisz znać, są zapytania konwersacyjne. Google nieustannie koncentruje się na poprawie wyników wyszukiwania użytkowników, aby pomóc im szybko znaleźć odpowiednie informacje. Kluczowym celem tej poprawy jest, zrozumienie złożoności języka. W tym celu Google uruchomił LaMDA – algorytm, który ma pomóc lepiej zrozumieć język naturalny wyszukiwarce. Wdrażając LaMDA, Google skupił się na lepszym zrozumieniu dialogu, aby skuteczniej dostarczać wyniki.

Proces ten obejmuje zrozumienie języka ludzkiego i sposobu, w jaki użytkownicy rozmawiają, próbując znaleźć to, czego potrzebują.

Ponieważ Google dąży do zrozumienia wyszukiwań konwersacyjnych od użytkowników, warto zoptymalizować stronę pod kątem zapytań głosowych.


3. Wideo marketing


Ponad połowa wszystkich konsumentów w 2020-2022 polegała na filmach promocyjnych, które pomagały im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Skoro coraz więcej użytkowników ogląda krótkie filmy reklamujące produkty/usługi, wato to wykorzystać i wdrożyć jako nieodłączny element Twojej strategii SEO. Ponadto Google wprowadza funkcje, które pomogą użytkownikom szybciej znajdować informacje w filmach dotyczących oferty.

W szczególności nowe funkcje obejmują:

a) Oznaczenia klipów: umożliwiają wyróżnienie kluczowych punktów wideo, dzięki czemu użytkownicy mogą przejść bezpośrednio do tych części, które ich interesują. Jeśli na przykład Twój film zawiera wskazówki, możesz utworzyć znacznik dla każdej wskazówki (na zasadzie podziału treści na rozdziały).

b) Znacznik wyszukiwania:  informuje Google, jak działa struktura adresu URL. Ta informacja ma kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala algorytmom automatycznie wyświetlać kluczowe momenty Twojego filmu.

Dzięki tym dwóm nowym funkcjom, możesz zoptymalizować swoje filmy, tak by pojawiały się w wynikach wyszukiwania pod kątem trafniejszych i bardziej konkurencyjnych haseł.


4. Wzrost znaczenia parametru EAT (Expertise – Authoritativeness - Trustworthiness, czyli Fachowość – Autorytatywność – Wiarygodność).


Wytyczne Google wielokrotnie podkreślały znaczenie wzmacniania sygnałów EAT w obrębie strony internetowej. Patrząc w przyszłość, wyszukiwarki nadal będą uwzględniać wiedzę specjalistyczną, autorytatywność i wiarygodność Twojej witryny, podczas oceniania treści. Wrażenia użytkownika pozostają kluczowe dla Google, a pokazanie, że Twoja witryna jest warta czasu odwiedzających, pozostanie kluczem do uzyskania najlepszych wyników. Twoje sygnały EAT mogą obejmować dowody społeczne, referencje klientów, linki do autorytatywnych witryn, wiedzę specjalistyczną i wiele więcej.


5. Optymalizacja grafik w obrębie witryny oraz ich dostosowanie do osób z niepełnosprawnościami.


Google zawsze jasno określał najlepsze praktyki dotyczące optymalizacji obrazów na stronie WWW — niestety niewielu potraktowało to tak poważnie, jak powinno. Optymalizacja obrazu będzie odgrywać coraz większą rolę w czynnikach rankingowych, aby zapewnić optymalne wyświetlanie obrazów także osobom z niepełnosprawnością, upośledzeniem wzroku. Nie jest to jedyny powód, dla którego Google tak bardzo dąży do dobrej optymalizacji obrazu – w przyszłości obrazy będą wykorzystywane do wyszukiwania produktów, usług, uzyskiwania informacji itp. Kluczowe jest zastosowanie kilku parametrów tj.:

  • wyświetlanie obrazów w formatach nowej generacji (Webp);
  • kompresja obrazów przy zachowaniu jak najwyższej jakości zdjęcia;
  • nadanie oryginalnego tytułu do zdjęcia z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych;
  • nadanie każdemu zdjęciu unikalny tekst alternatywny.


6. Znaczenie słów kluczowych powiązanych semantycznie


Z biegiem czasu, algorytmy Google stawały się coraz bardziej wyrafinowane w sposobie, w jaki interpretują nasze wyszukiwania z powiązanymi słowami kluczowymi, intencją wyszukiwania i semantyką odgrywającą rolę w tym, co widzimy w SERP (wynik wyszukiwania). Na niedawnej konferencji I/O Google przedstawił swój zunifikowany model wielozadaniowy (MUM), który może odegrać niezwykle ważną rolę w przyszłości wyszukiwania. Jest to nowy algorytm oparty o sztuczną inteligencję, która potrafi rozpoznać emocje i zamiary w wynikach wyszukiwania w ponad 75 językach.

Minęły już czasy, kiedy wyszukiwarki „bezmyślnie” przeglądały ciągi tekstu, aby dopasować odpowiednie wyniki. Kolejne lata przyniosą nam wyniki wyszukiwania bardziej intuicyjne i trafne niż kiedykolwiek.

Jeśli chcesz, aby Twoja strategia SEO stale napędzała sukces Twojej firmy, warto być na bieżąco z nowymi zmianami z wyszukiwarce Google. Chcesz zobaczyć, na jakim etapie obecnie znajduje się pozycjonowanie SEO Twojej strony WWW? Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego, aby uzyskać pomoc w poprawie SEO!