Aktualności
Trwały nadruk? Tak – to możliwe!
Sitodruk, zwany także drukiem sitowym lub serigrafią jest jedną z popularnych technik przenoszenia obrazów na różnego rodzaju powierzchnie. W tym konkretnym przypadku odbywa się to poprzez specjalne sito, na którym znajduje się szablon z odpowiednim rysunkiem, czy też hasłem reklamowym. Nadruk jest nanoszony na konkretny materiał, taki jak: papier, tkanina, ceramika, plastik, etc. W życiu codziennym wykonane tą techniką nadruki i obrazy, otaczają nas na każdym kroku. Sitodruk – Wrocław, Warszawa, Gdańsk czy Poznań – jest on dostępny praktycznie wszędzie. Nadruki reklamowe możemy wykonać także zlecając pracę firmom internetowym. Wystarczy przesłać im plik graficzny (JPG, PDF, itp.) w odpowiedniej rozdzielczości – dokładne dane techniczne są zawsze opisane na stronach firmowych – i czekać na przesyłkę z gotowymi produktami. Z ciekawostek warto wspomnieć, że techniki sitodrukowe stosowali często artyści, tacy jak Andy Warhol. Doskonale znane, ikoniczne wręcz, puszki zupy Campbella, portrety Michaela Jacksona, Elvisa Presley’a czy Marylin Monroe zostały wykonane właśnie w tej technice. Za twórców sitodruku uważa się Japończyków, którzy nanosili masowo wzory na kimona już w XVII wieku, a pierwsze wiadomości o jego zastosowaniu w Europie pochodzą z XVIII wieku. Technika upowszechniła się w USA i w Europie w latach trzydziestych dwudziestego wieku.
- Drukujemy!
- DTG czy sitodruk?
- Z kim współpracować?
- Satysfakcja gwarantowana
Drukujemy!
Bardzo trwałe efekty nadrukowe pozwoli uzyskać tam druk transferowy, zwany także termotransferem. Jest to technika polegająca na wgrzewaniu barwnika pod wpływem wysokiej temperatury bezpośrednio w dany materiał. Obraz uzyskany w ten sposób, charakteryzuje się wysoką jakością, odpornością na ścieranie i pranie, dużą precyzją odwzorowania szczegółów oraz doskonałym nasyceniem kolorów. Farby używane do tego typu nadruków są ekologiczne, odporne na ślinę i pot, a także pozbawione zawartości metali ciężkich. Koszulki z logo wykonanym w tej technice, będą wspaniałą reklamą naszej firmy, sprawdzą się na boisku piłkarskim albo staną się, np. intrygującym elementem stroju podczas szalonego wieczoru panieńskiego. Odzież reklamowa wykonana tą techniką może być bardzo ciekawym i mocno identyfikowalnym elementem naszej firmy. Nadruki możemy nanosić na czapki, fartuchy robocze, kombinezony, paski i inne elementy ubioru. Im większe zamówienie, tym niższa cena wykonania nadruków. Przy dużych zleceniach możemy uzyskać różnego rodzaju rabaty.
DTG czy sitodruk?
Druk cyfrowy DTG różni się od sitodruku tym, że przy jego zastosowaniu możemy nanosić kolorowe zdjęcia a także barwne grafiki praktycznie z fotograficzną dokładnością. Można to zrobić jednostkowo albo na większą skalę. W przypadku sitodruku koszt jego przygotowania jest wyższy i warto się nań decydować, o ile nasze zamówienie to przynajmniej 20-30 sztuk danego asortymentu. Druk cyfrowy DTG jest trwały, ma wysoką jakość i bardzo dobrze prezentuje się na wszelkiego rodzaju ubraniach, czy szerzej rzecz biorąc – tkaninach. Do drukowania nieskomplikowanych napisów czy logotypów – w dużej ilości – lepiej użyć sitodruku. Decyzję, co do wyboru danej techniki warto podjąć po konsultacji z wyspecjalizowaną firmą. Zagwarantuje to nam satysfakcję z produktu końcowego, który musi się sprawdzić w codziennym zastosowaniu, bez względu na jego skalę.
Z kim współpracować?
Projekty nadruków czy rysunków warto zlecić wyspecjalizowanym w tym firmom albo bezpośrednio artystom, którzy mają styczność z tego rodzaju zamówieniami. Dobry projekt powinien być czytelny oraz przejrzysty, gdyż należy pamiętać, że nasz nadruk musi wyglądać dobrze na wielkopowierzchniowej reklamie czy fladze, ale także na długopisie, kubku do kawy czy papierze firmowym. Kolor, czcionka, kształt konturu – wszystko ma znaczenie. Niestety często w przestrzeni publicznej trafiamy na fatalnie zaprojektowane loga, napisy reklamowe, rysunki. Złego projektu nie uratuje najlepiej wykonany sitodruk. Nie oszczędzajmy na projekcie graficznym – identyfikacja firmy to podstawowa sprawa. Na jej podstawie klient może wytworzyć w sobie niepotrzebne uprzedzenia, czy wręcz zrezygnować z naszych usług i wybrać firmę z ładniejszym, lepiej zaprojektowanym, logo. Ludzie są przede wszystkim wzrokowcami – prawie 65% naszej populacji przyswaja większą część informacji wizualnie. Analiza obrazu zajmuje mózgowi około 1/10 sekundy, zrozumienie dwustu słów wymaga około sześćdziesięciu sekund. Warto tym pamiętać.
Satysfakcja gwarantowana
Każdorazowo, składając konkretne zamówienie, warto przeanalizować koszty, upewnić się po konsultacji z fachowcem, czy to, czego oczekujemy jest możliwe do osiągnięcia i czy będziemy zadowoleni z ostatecznego efektu pracy zespołu drukarskiego. Sitodruk, czy druk cyfrowy DGT są tylko narzędziami w rękach ludzi i tylko od nas zależy, czy użyjemy ich poprawnie. Nawet najlepsze urządzenia nie pomogą, jeśli na wejściu będziemy mieli słaby plastycznie pomysł. Dobry projekt, odpowiednio nadrukowany na ostateczny nośnik przez profesjonalistów, zagwarantuje nam ostateczny sukces oraz będzie powodem do dumy z wykonanego nadruku.