Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Tworzenie treści na strony firmowe - o czym pamiętać?

Tworzenie treści na strony firmowe - o czym pamiętać?
2021-07-30


Utrzymanie zainteresowania czytelników odpowiednio interesującą zawartością witryny może być naprawdę trudne. Użytkownicy często spędzają na stronie dosłownie kilka sekund, by stwierdzić, czy na niej pozostają. Kluczem do przykucia uwagi użytkowników jest dobra treść, która przyciągnie odbiorcę i sprawi, że strona stanie się skuteczna. Jednak ją tworzyć? Poniżej opisaliśmy kilka kluczowych kroków w celu opracowania silnej i zorientowanej na klienta strategii pisania treści na strony firmowe.

Określ cel swojej witryny

Każda strategia powinna zaczynać się od celu, bo to dzięki niemu wiesz, na czym skoncentrować swoje wysiłki i jak mierzyć sukces. Co chcesz osiągnąć poprzez treści? Czy zawartość strony ma sprzedawać produkt? A może celem jest przyciągnięcie nowych klientów? Poznając główne przeznaczenie treści witryny, można lepiej przygotować się do procesu twórczego, dlatego ustalenie gdzie leżą najważniejsze priorytety pomoże bardziej opracować strategię przynoszącą rezultaty

Poznaj swoich odbiorców

Tworząc treści na strony firmowe, firmy często myślą o tym, co chcą powiedzieć, a nie o tym, co chcą przeczytać ich odbiorcy. Zanim napiszesz treść, zwróć uwagę na kilka kluczowych elementów. 

Poziom wiedzy odbiorcy

Jeśli zamierzasz kierować swoją zawartość do ekspertów, język będzie się różnić od treści, która ma trafić do nowicjuszy. Takie szczegóły i charakterystyka użytkownika końcowego pomoże dobrać odpowiedni język komunikacji.  

Jak znajdą stronę www

Zrozumienie, skąd pochodzą Twoi odbiorcy lub czego mogą szukać, gdy trafią już na stronę, jest bardzo pomocne w pozycjonowaniu treści. Użytkownicy znajdują witryny na wiele różnych sposobów - poprzez łącza z innych stron www, udostępnianie w mediach społecznościowych czy też wyszukiwarki. Pomyśl więc jeszcze raz o odbiorcach - jakie hasła wpisaliby np. w Google? I właśnie te frazy umieść w nagłówkach i podtytułach.

Co naprawdę chcą wiedzieć

Podstawą pisania skutecznych treści na stronie jest wiedza na temat tego, czego szukają użytkownicy i co jest dla nich istotne w witrynie. Jeśli potrafisz odpowiedzieć na pytania odbiorcy lepiej niż konkurencja, masz dużo większe szanse na na przekształcenie go na klienta. 

Zainteresowania użytkowników

Wiedząc czym interesują się użytkownicy, poza tworzoną docelową stroną, możesz dowiedzieć się, jakie elementy dodać do treści witryny, aby utrzymać ich zaangażowanie w witrynie. 

Zbadaj konkurencyjne strony internetowe

Porównanie własnej witryny ze stronami konkurencji daje dużo informacji. W końcu Twoi odbiorcy także odwiedzają strony rywali, dlatego można znaleźć tam coś, co może wydawać się interesujące z punktu widzenia użytkownika. Taki research pozwala też zidentyfikować trendy branżowe w treściach strony internetowej i dostrzec strategiczne zmiany czy nowe taktyki. Nie można też zapomnieć, że odwiedzanie konkurencyjnych stron to kopalnia inspiracji na wyciągnięcie ręki, więc nowe tematy podane są w bardzo przystępny sposób. Szczególną uwagę zwróć na format treści, strukturę, ale przede wszystkim luki - to mogą być tematy, na których zależy Twoim odbiorcom, a których jeszcze nikt nie omówił. Luki w tematach są świetną okazją do tworzenia nowego contentu i stania się autorytetem w tym zakresie.  

Zoptymalizuj stronę pod kątem SEO

Pisząc treści na strony firmowe korzystaj z najlepszych praktyk SEO, które pomogą witrynie w rankingu wyszukiwania. Używaj podstawowego słowa kluczowego w naturalny sposób w całej treści, wykorzystaj go również w tytule strony, metatagach i podtytułach. Nie zapomnij o semantycznych słowach kluczowych, o których więcej informacji znajdziesz na blogu SMARTBUZZ. Do swojej strony umieszczaj też linki z innych stron w witrynie, by pomóc odbiorcom znaleźć to, czego potrzebują. To również sygnał dla wyszukiwarek, który mówi o tym czym jest strona i że posiada jakąś wartość. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek nie może obyć się bez narzędzi, dlatego aby sprawdzić SEO na stronie, użyj rozwiązań, dostarczających informacji o błędach i wskazówkach, które pomogą rozwikłać różne zagwozdki. 

Mierz i analizuj treść na stronie

Gdy zaczniesz publikować, zacznij też analizować i mierzyć treści, które tworzysz. Bez statystyk nie sprawdzisz skuteczności tekstów, dlatego wykorzystuj narzędzia umożliwiające analizę. Eksperymentuj, badania pokazują, że ludzie szybciej przetwarzają informacje wizualne niż tekst, a więc urozmaicaj treści o infografiki i inne elementy wizualne. Marketing treści to dość skomplikowany proces, dlatego nie oczekuj, że mocno widoczne wyniki pojawią się od razu pierwszego dnia, czy nawet miesiąca. Daj sobie trochę czasu, zwłaszcza, gdy zaczynasz z nową witryną.

Tworzenie treści wymaga pracy, ale jest skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności witryny w Internecie i zdobycie reputacji wśród właściwych odbiorców. Pamiętając o powyższych podstawowych krokach, możesz nauczyć się pisać takie treści, które przyciągną czytelników i pomogą w dalszym rozwoju firmy.