Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Umiejętność zdobywania kontaktów

Umiejętność zdobywania kontaktów
2015-02-24

 

 

 

Kontakty w marketingu to podstawa pracy w tej branży. W tej robocie oczywiści ważne są umiejętności, sprzęt, park maszynowy umiejętność negocjacji. Jednak cóż po tym wszystkim jak nie wiemy jak dotrzeć do klienta, gdzie go szukać, jak się dowiedzieć jakie ma potrzeby.

 

 

 

 

„Szkół” w tym zakresie jest wiele. Często korzystamy już ze zdobytych kontaktów, odnawiamy je, składamy nowe propozycje. Aby jednak rozwijać firmę, rynek kontaktów należy rozszerzać, szukać nowych klientów próbować do nich dotrzeć. Kolejna szkoła to bazy danych tworzone w dużych korporacjach i firmach. Taka baza to skarb jeszcze do tego systematycznie rozszerzana to prawie 40 procent szans na skuteczne dotarcie do klienta i przedstawienia mu swojej oferty. Aby taką bazę dobrze prowadzić w firmie musi być pracownik, który stale penetruje strony internetowe, materiały promocyjno-reklamowe. Taką bazę uzupełniamy też poprzez udział w targach i konferencjach branżowych. Jednak na takiego pracownika nie wszystkich stać. Bardzo wiele firm w branży marketingowo-reklamowej to firmy jednoosobowe i tu zaczyna się problem. Zatem jak sobie poradzić? Znakomitym narzędziem w dotarciu do klienta jest np. Portal Internetowy Reklma.pl. Jako firma Mediainfo w 30 procentach swoją działalność kontaktową opieram na danych proponowanych przez Portal Reklama.pl. Portal prawie codziennie zamieszcza najnowsze terminy zleceń, dość dokładnie opisane są potrzeby klienta. Można też zdobyć konkretne numery telefonów, strony internetowe, adresy e-mailowe. Cóż więcej potrzeba?

 

 

Według mnie dane oferowane przez Portal to dla mnie 30-40 procent mniej pracy przy poszukiwaniu kontaktu z klientem. Takie podawanie informacji to możliwość natychmiastowego kontaktu. Dwa tygodnie temu dla mnie taki szybki kontakt zakończył się konkretnym zleceniem dla jednej z gmin w woj. Świętokrzyskim. Oczywiście korzystanie z portalu to czas. Propozycji jest sporo, trzeba to wszystko przeczytać i przeglądnąć a kasę trzeba zarabiać. Aby był „wilk syty i owca cała” rytm swojej pracy ustawiłem pod Portal. Rano 1 godzina to przeglądniecie portalu. Wybieram to co mnie interesuje a nie jak leci, oceniam swoje możliwości i zabieram się za telefonowanie. Staram się wykonać do dziesięciu piętnastu telefonów. Bywa tak, że dziesięć telefonów i nic, a bywa też tak, że cztery telefony i trzy skuteczne- hurra zainteresowałem klienta swoją ofertą a to już coś, i tak w miarę możliwości codziennie. W robocie wymagającej stałych kontaktów a taką jest reklama potrzebna jest cierpliwość. Nikt za nas telefonu nie wykona, trzeba samemu dzwonić, rozmawiać, szukać, dopasowywać klientów do swoich możliwości wykonawczych. Starajmy się też weryfikować kontakty. Może lepiej jeden dobry niż kilka dających marne efekty. Oczywiście nie odrzucamy żadnych ofert, ale warto być czujnym i pomyśleć nim wykręcimy kolejny numer telefonu i będziemy strzępili język na daremno.

 

 

Pozdrawiam Andrzej Wiśniewski Mediainfo Szczecin