Aktualności
Viva najbogatszym kanałem tematycznym
Spośród kanałów tematycznych najwięcej na reklamach w lipcu br. zarobiły Viva Polska, Discovery, TVN24 i AXN.
Jak wynika z danych firmy Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla Mediarun.pl, największe zyski wśród telewizji tematycznych odnotowała w ubiegłym miesiącu Viva Polska. Stacja zarobiła 36,5 mln zł i odnotowała spadek wpływów na poziomie 3,6 proc.
Na drugim miejscu uplasowała się stacja Discovery, której reklamodawcy zapewnili 25,7 mln zł przychodu reklamowego (mniej o 5,5 proc.). Kolejne lokaty należały do TVN24, który uzyskał z reklam 24,5 mln zł (8,5 proc. więcej) oraz AXN z zyskiem równym 21 mln zł (mniej o 27,1 proc.).
Pierwszą piątkę zamknęła stacja TLC, która w minionym miesiącu zarobiła na reklamach 19,8 mln zł (kanał pojawił się na polskim rynku w październiku 2010 r. - więcej informacji na ten temat).
W lipcu wśród najlepiej zarabiających stacji tematycznych znalazły się także:
6. Comedy Central - 19,8 mln zł (+ 34,1 proc.)
7. TVP Info - 13,7 mln zł (- 0,6 proc.)
8. Discovery Science - 13,4 mln zł (+ 2,9 proc.)
9. MTV Polska - 12,8 mln zł (- 0,7 proc.)
10. Discovery World - 12,8 mln zł (+ 1,8 proc.)
11. Animal Planet - 10,6 mln zł (- 6,1 proc.)
12. Disney XD - 10,2 mln zł (+ 4,5 proc.)
13. National Geographic - 9,9 mln zł
14. Disney Channel - 9,4 mln zł
Zestawienie opracowano na podstawie danych cennikowych netto, bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.
Źródło: mediarun.pl