Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Wizytówka – do archiwum?

Wizytówka – do archiwum?
2020-07-24


Wiele osób posługuje się tokiem myślenia, że w dzisiejszych czasach wizytówka jest czymś przestarzałym, czymś zupełnie niepotrzebnym i archiwalnym. Kontakt do danej osoby można przecież wklepać w smartfona czy w tablet.. Otóż nic bardziej mylnego! Wizytówka jest czymś niezwykle przydatnym dla samego klienta, natomiast dla przedsiębiorcy może być nawet wyznacznikiem wyników sprzedażowych!

Ważny pierwszy kontakt …

Niezależnie od branży, w której działamy – czy jesteśmy producentem światowej marki ubrań, pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, czy też po prostu tzw. „złotą rączką”, wizytówka powinna stać się nieodzownym atrybutem w naszej pracy, relacjach firma=>klient. Stanowi ona kluczowy element podczas pierwszego kontaktu z klientem (może wywrzeć na nim duże wrażenie, zwrócić jego uwagę), jak i jest swego rodzaju „przypominaczem” dla klienta o tym, że istniejemy i co robimy na co dzień.

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?

Wiele osób staje więc przed następującym pytaniem: „Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?”. Oczywiście całość projektu musimy oddać w ręce profesjonalistów: najlepiej doświadczonemu grafikowi komputerowemu oraz renomonowanej drukarni cyfrowej. My natomiast, sami musimy dokonać tego pierwszego projektu, zarysu całości. 

„Włącz myślenie”

Wszystko zależy od branży w jakiej działamy i jakiego typu mamy potencjalnych klientów. Branża restauratorska czy też produkująca ekstrawaganckie ciuchy może pozwolić sobie na dużą swobodę, jeśli chodzi np. o kolorystykę czy też oprawę graficzną wizytówki. Sprzedawca ubezpieczeń natomiast, powinien postawić na bardziej stonowany i „poważny” styl wizytówki.

Ważny format

Musimy zastanowić się również nad formatem. Czy chcemy zachować typowy poziomy format czy też postawić na niestandardowy – w pionie. Typowe wymiary polskiej wizytówki (która z pewnością mieści się do każdego wizytownika) to 90 mm x 50 mm. Jest to tzw. bezpieczny rozmiar.

Jaki papier?

Kolejnym z dylematów jest wybór papieru. Może on być zarówno szorstki, gładki, z połyskiem lub też matowy. Wszystko zależy od pomysłodawcy. Istotne jest jednak, by gramatura papieru wynosiła więcej niż 350 g. To zapewni wytrzymałość i trwałość wizytówce. Nada jej również solidności. Warto także zainwestować w uszlachetnienia, by nadać jej nieco szyku i elegancji. Można np. wybrać folię matową czy też tzw. Soft touch. Dla „szalonych głów”, nie bojących się eksperymentów: dostępne są także wizytówki z plastiku, metalu czy też z drewna, które oferuje drukarnia cyfrowa Zebra Print!

Im mniej treści tym lepiej!

Jeśli chodzi o treści i grafikę – należy zachować umiar (nawet przy tych najbardziej freelancerskich branżach). Trzeba pamiętać, że wizytówka musi być czytelna i ma na celu przekaz prostych informacji dla klienta. Warto więc wybrać odpowiednią czcionkę, styl i kolory – wszystko ma być spójne i adekwatne do branży, w której działamy. Istotne jest także rozmieszczenie tekstu, jak i zachowanie wolnej przestrzeni.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Oto niezbędne treści:

  • imię oraz nazwisko właściciela;
  • stanowisko;
  • nazwa firmy;
  • logo firmy;
  • dane teleadresowe;
  • dane kontaktowe.

Jest to tzw. minimum treści niezbędnych na każdej wizytówce!

Jaki druk?

Na końcu należy dokonać wyboru rodzaju druku. Najlepiej zdecydować się na wydruk cyfrowy - jeśli nie planujemy dużego nakładu, natomiast w przeciwnym razie ekonomiczniejszą opcją będzie wydruk offsetowy.

Wizytówka? To nic skomplikowanego!

Projekt wizytówki nie jest jak widać niczym skomplikowanym. Należy pamiętać po prostu o kilku ważnych kwestiach i uruchomić swoją wyobraźnię. Wtedy z pewnością nasza wizytówka stanie się kluczem do sukcesu dla naszej firmy!

Artykuł powstał we współpracy z zebradruk.pl.