Aktualności
Wystartowała kampania społeczna „Nie wiąż się z papierosem”
Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Nie wiąż się z papierosem” . Aż 38 proc. uczniów szkół ponadgimnazjalnych deklaruje, że pali. Celem kampanii jest zniechęcenie młodych osób do sięgania po papierosy.
Spot telewizyjny przedstawia młodą kobietę, która zawiera symboliczny związek z papierosem. Poszczególne ujęcia spotu są odzwierciedleniem jej życia z nałogiem. Już na początku widzimy jak bohaterka, w białej sukni, z zadowoleniem oddaje się paleniu. Kolejne sceny przedstawiają ją w różnych momentach życia – w pracy, na spacerze, na imprezie – zawsze towarzyszy jej papieros.
Jednak ten związek nie ma szczęśliwego zakończenia – kobieta trafia do szpitala ze zdiagnozowanym rakiem płuca. W ostatnim ujęciu widzimy łysą kobietę, po chemioterapii, w szpitalu. Uzupełnieniem reklamy telewizyjnej jest spot radiowy, w którym bohaterka w ostatnim dniu życia żałuje, że nie rzuciła nałogu wcześniej.
Autorkami projektu kampanii, który zwyciężył w IV edycji programu „Mam Haka na Raka”, są uczennice I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica z Lublina. Finalna kampania „Nie wiąz się z papierosem” została opracowana przez profesjonalistów z Fundacji Komunikacji Społecznej oraz studia Zielony Pomidor. Na potrzeby kampanii agencja Discipline Media Group przygotowała stronę niezpapierosem.pl .
W emisję kampanii licznie włączyły się media ogólnopolskie i regionalne w całej Polsce. Spoty radiowe można usłyszeć m.in. w Radiu Olsztyn i Radiu Lublin. Od sierpnia na kanałach TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Polonia oraz w TV4 i Superstacji będzie można zobaczyć spot telewizyjny, a plakat ukaże się również w Gazecie Wyborczej i Metrze. Emisja „Nie wiąż się z papierosem” potrwa do końca roku.
Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii. Partnerem strategicznym jest firma GlaxoSmithKline.
Źródło: Marketing przy kawie