Aktualności
Z loterii wyszedł totalny pasztet
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał producenta pasztetów za zorganizowana przez niego loterię promocyjną. Na opakowaniach produktów firmy Drosed zachęcano do udziału w sms-owej loterii, ale nie podano terminu zakończenia promocji. Klienci mogli się "naciąć" i wysłać drogiego sms-a już po jej zakończeniu.
Drosed - producent przetworów mięsnych, w tym pasztetów - umieścił na opakowaniach swoich produktów reklamę Wielkiej Loterii Drosed. Aby przystąpić do udziału, należało wysłać sms pod wskazany numer. Jednak, zgodnie z ustaleniami UOKiK, pasztety w opakowaniach promocyjnych dostępne były w sprzedaży również po zakończeniu loterii, a termin jej zakończenia dziwnym trafem umknął z projektu nadruku.
Zdaniem Urzędu, rezultatem takiego działania było zachęcenie części klientów do zakupu produktów lub wysłania sms-a powodowane chęcią wzięcia udziału w loterii, która faktycznie została już zakończona.
Drosed został przez UOKiK ukarany grzywną w wysokości 117 tysięcy złotych. Firma może odwołać się w sądzie od decyzji o ukaraniu.
Źródło: tvn24.pl