Aktualności
Zalety wirtualnej rzeczywistości w nowoczesnej reklamie
Zaawansowane technologie potrafią być bardzo użyteczne w rozmaitych dziedzinach. Nie stroni od nich również reklama. Z pomocą odpowiednich narzędzi da się bowiem uzyskać naprawdę dobre rezultaty, zwiększyć sprzedać czy ułatwić pozyskiwanie nowych klientów. Sporo opcji daje choćby wirtualna rzeczywistość. Jak ją wykorzystać w nowoczesnej reklamie? Jakie są jej największe zalety? O tym przeczytacie poniżej.
Wirtualna rzeczywistość – technologia, która odmienia oblicze reklamy i marketingu
Wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR) to cyfrowo wygenerowana przestrzeń, w której pojawiają się elementy realne i fikcyjne. Całość tego świata, który otacza użytkownika, została stworzona komputerowo, co różni takie rozwiązanie od choćby rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality, AR), w której wykreowane elementy są nanoszone na realny obraz.
Do doświadczania wirtualnej rzeczywistości używa się specjalnych urządzeń – gogli. Mają one soczewki spolaryzowane, które pozwalają stworzyć wrażenie głębi wykreowanego świata. Dla jeszcze lepszych efektów niejednokrotnie stosuje się oprócz samych okularów VR także słuchawki, co ułatwia zanurzenie się w wykreowanym świecie.
Gdzie wykorzystać VR dla skutecznego marketingu i reklamy?
Tego typu rozwiązania, jak wirtualna rzeczywistość, od dłuższego czasu są z powodzeniem używane w branży rozrywkowej, a zwłaszcza przy grach. Równocześnie jednak rozwija się sektor VR w innych dziedzinach, w tym w nowoczesnej reklamie. Wystarczy tylko postawić na odpowiednie aplikacje, jak choćby te proponowane przez: EpicVR.pl.
Wirtualna rzeczywistość w reklamie świetnie sprawdza się do przygotowywania prezentacji i testów rozmaitych produktów. To wręcz idealna opcja dla sektora beauty (wirtualne przymierzalnie), architektów, pokazujących projekt mieszkania czy domu klientom, czy pośredników nieruchomości, którzy przygotowują wirtualne wycieczki po budynkach znajdujących się w ich portfolio. Coraz śmielej z takiej formy prezentacji oferty korzysta też branża turystyczna (wirtualne wycieczki jako przedsmak wrażeń podczas wakacji) czy motoryzacyjna (jazdy próbne bez opuszczania salonu).
VR świetnie sprawdza się ponadto w organizacji wirtualnych targów i konferencji. Z jego pomocą da się realizować efektywniejsze szkolenia – choćby z zakresu BHP i pierwszej pomocy. Możliwości jest wiele – wciąż też pojawiają się kolejne obszary do wykorzystania tej technologii.
Zalety wirtualnej rzeczywistości w reklamie
Co takiego wnosi VR do reklamy? Przede wszystkim to szansa na przygotowanie nowoczesnej kampanii, która wyróżnia się większą interaktywnością, przez co lepiej angażuje odbiorców. A to z kolei sprawia, że sama reklama, jak i produkt zostają skuteczniej zapamiętane oraz przynoszą pozytywniejsze wspomnienia u odbiorców, budując się mocniejszą więź emocjonalną między klientami a marką. Z pomocą wirtualnej rzeczywistości potencjalny konsument ma szansę mocniej poczuć dany produktów, więcej dowiedzieć się na jego temat, niekiedy nawet przetestować go przed zakupem – co za tym idzie, podjąć bardziej świadomą decyzję, w oparciu o konkretne dane.
Z drugiej strony wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja pozwalają na gromadzenie cennych informacji o potrzebach klienta i zachowaniach grup docelowych, by w efekcie tworzyć bardziej spersonalizowane treści oraz lepiej odpowiadać na realne potrzeby rynku.
Skuteczna reklama dla biznesu – VR w praktyce
Wirtualna rzeczywistość, choć wygenerowana komputerowo, potrafi mieć wielki wpływ na funkcjonowanie niejednego realnego biznesu. Pozwala osiągnąć solidną przewagę oraz odmienić oblicze marki. A Ty, czy już przetestowałeś ją w swojej firmie?