Aktualności
Zaprojektowanie logo dla firmy to nie jest prosta sprawa. Na co zwracać uwagę?
Logo to znak Twojej marki i Twojej firmy, to jak podpis, stempel. Dzięki niemu produkt jest identyfikowany z konkretną działalnością. Dlatego ważne jest stworzenie czegoś, co da się dobrze zapamiętać, a jednocześnie będzie nam towarzyszyć przez lata.
Zaprojektowanie logo dla firm nie jest banalnym procesem. Znaczna część pracy to kreatywność (a trzeba mieć jej naprawdę spore pokłady), a ta z kolei jest ograniczona wieloma zasadami (mającymi swoje uzasadnienie w praktyce). Podstawową zasadą stosowaną przy projektowaniu logo jest prostota i czytelność. Znaki firmowe nie powinny być przepełnione zbyt wieloma elementami, bo odbiorcy będą mieli problem z jego zapamiętaniem. Wytyczne, które są powiązane z tą zasadą to nieużywanie zbyt wielu kolorów i rodzajów pisma. Zbyt duże nasycenie barwami nie wygląda dobrze i jest niepraktyczne – trudniej zamieszcza się kolorowe znaki np. na koszulkach firmowych, długopisach itp. Podobnie powinniśmy unikać zbyt wielu czcionek, bo powoduje to wizualny chaos i niespójność.
Zaprojektowanie logo dla firm. Weź pod uwagę prostotę i uniwersalność
Logo musi być na tyle uniwersalne by można je było wszędzie łatwo wpasować i by było widoczne. Pamiętajmy, że logo będzie z nami bardzo długo i będzie wykorzystywane przy różnych okazjach np. na wystawach, jako znak sponsora etc., stąd też musimy dbać o to by by dobrze wyglądało zarówno w powiększeniu, w pomniejszeniu w czerni czy bieli.
Warto uświadomić sobie, że sukces dobrego logo kryje się we wspomnianej wcześniej prostocie, a co za tym idzie w łatwości zapamiętania go. W całym procesie nie należy zapominać, że logo powinno być także reprezentatywne i charakterystyczne dla danej firmy. I tak np. stonowany wzór wykorzystamy dla kancelarii notarialnej a nieco bardziej frywolny dla manufaktury lodów.
Projektowanie logo. Potrzebna jest wiedza
Projektowanie logo to trudny proces i zwykle wymaga nie tylko kreatywności, ale także wiedzy i umiejętności posługiwania się skomplikowanymi narzędziami graficznymi. Posiadanie loga jest jednak koniecznością, bo jest to właśnie znak firmowy, który zamieszczany jest nie tylko na stronie internetowej, ale także w wielu innych miejscach, zarówno w materiałach drukowanych, w mediach społecznościowych, ale także na różnego rodzaju gadżetach. Logiem posługują się sponsorzy drużyn, imprez, rywalizacji sportowych. Wszystko to sprawia, że logo idzie przed firmą i jest jego graficzną reprezentacją, dlatego musi być przemyślane i wykonane ze smakiem, rozmysłem.
Logo jest prawie jak znak linii papilarnych tylko w świecie biznesu. Musimy w pierwszej kolejności stworzyć doskonały znak, a następnie najlepiej go zastrzec i nie pozwolić, by ktoś żerował na naszej pracy, pomyśle i podszywał się pod nas.