Ogłoszenia targów i szkoleń
Asertywność w obsłudze klienta
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5109/asertywnosc-w-obsludze-klienta |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami zachowań asertywnych w relacji z Klientem, szczególnie w sytuacjach wymagających skutecznego działania. Dzięki warsztatom usprawniona zostanie relacja z Klientami, stanie się ona bardziej asertywna, a tym samym bardziej skuteczna. Uczestnicy lepiej będą radzić sobie z prowadzeniem rozmów określanych jako "trudne", a także sprawniej będą kontrolować emocje związane z pracą. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych bądź uległych. Znacznie polepszy się umiejętność budowania pozytywnych relacji z Klientem. Będzie one oparte na zaufaniu i profesjonalizmie. Uczestnicy szkolenia będą w stanie określić osobowość Klienta oraz dostosować odpowiedni rodzaj rozmowy dla osiągnięcia sukcesu własnego oraz instytucji.Program szkolenia1. ASERTYWNOŚĆ – DEFINICJA, ZŁOŻONOŚĆ POJĘCIA Jak skutecznie dbać o własne i szanować cudze prawa Dlaczego warto być asertywnym? Odróżnienie zachowań asertywnych od uległych i agresywnych. 2. ASERTYWNOŚĆ A MYŚLENIE O SOBIE Praca nad poczuciem własnej wartości: indywidualny SWOT- (ćwiczenie indywidualne) Asertywna autoprezentacja (rejestracja własnej autoprezentacji oraz jej analiza) Wizerunek zewnętrzny pracownika jako wizytówka ZUS Wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny ZUS elementem wpływającym na jakość obsługi Klienta Wpływ pierwszego wrażenia pracownika ZUS na relację z Klientem Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontakcie z Klientem ZUS3. RADZENIE SOBIE Z KLIENTEM O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI Rozpoznawanie typów osobowościowych Klientów Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości Cele, diagnoza, dostrojenie do rozmówcy, wpływ, nastawienia Efektywne wywieranie wpływu na osoby o różnych typach osobowości Osobowość pracownika ZUS w kontakcie z Klientem4. JAK SOBIE RADZIĆ Z TRUDNYM KLIENTEM Przyczyny niezadowolenia Klientów Reagowanie na emocje i zażalenia Profesjonalizm w radzeniu sobie z obiekcjami i sprzeciwem Radzenie sobie z manipulacją i krytyką Wyjaśnianie obiekcji Klienta Umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych5. JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z KLIENTEM Asertywne odmawianie i proszenie Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć "Nie"? Kulturalne upominanie Klienta Przekazywanie klientowi złych wiadomości Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach6. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA W ZACHOWANIACH ASERTYWNYCH – ANALIZA GESTÓW7. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH Przyczyny powstawania konfliktów Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu Przewartościowanie sytuacji konfliktowych Postawy wobec sytuacji konfliktowych Efektywne zachowania w konfliktach Postawa asertywna w sytuacji konfliktu Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją Rozpoznawanie emocji Klienta i kontrolowanie własnych emocji Rodzaje asertywności Kontrolowanie uczuć i emocji 8. OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE POSTĘPOWANIE W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW ust. z dnia 14 czerwca 1960 r. – KPA (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późń. zm.) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) zarządzenie nr 72/11 Wojewody Podkarpackiego z dnia 1 kwietnia 2011r. w sprawie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków z późń. zm.