Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

BIULETYN FIRMOWY OD A DO Z

BIULETYN FIRMOWY OD A DO Z
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2011-10-27
Data zakończenia 2011-10-28
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia tel. 509 66 77 98
Opis
Czas trwania: 2 dni Cel szkolenia: • zaprezentowanie złożoności prac nad wydawnictwem firmowym, nabycie umiejętności organizacji pracy redaktora naczelnego / prowadzącego biuletyn, wypracowanie optymalnych dla danej organizacji metod pracy nad wydawnictwem wewnętrznym, profesjonalne redagowanie biuletynu. Adresaci: • specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej • redaktorzy naczelni, redaktorzy prowadzący biuletynów firmowych • sekretarze redakcji biuletynów firmowych Tematyka szkolenia: Podczas szkolenia poruszane będą m.in. następujące zagadnienia: • rodzaje firmowych wydawnictw wewnętrznych w komunikacji wewnętrznej i ich znaczenie dla organizacji i dla pracowników • etapy przygotowywania biuletynu • projektowanie wydawnictwa pod względem graficznym i merytorycznym • elementy biuletynu • praca z harmonogramem wydań • organizacja pracy redakcji • pozyskiwanie osób do współpracy przy wydawnictwie • planowanie i praca nad kolejnymi numerami biuletynu • formy dziennikarskie • badania czytelnictwa Metody szkoleniowe: Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń oraz case studies. Korzyści dla uczestników: Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi: • jakimi kryteriami kierować się przy podejmowaniu decyzji o uruchamianiu wydawnictwa wewnętrznego • jak wygląda proces wydawniczy i jakie stawia wyzwania przed redakcją • jak czynniki decydują o sukcesie biuletynu wewnętrznego • jak efektywnie zorganizować prace nad biuletynem • jak redagować atrakcyjny biuletyn • jak weryfikować cele stawiane przed biuletynem PROGRAM: 1. Od czego zacząć pracę nad firmowym biuletynem? • Cele biuletynu i korzyści z wydawania magazynu firmowego o Jakimi kryteriami kierować się przy podejmowaniu decyzji o uruchamianiu firmowego wydawnictwa? o Jak określić grupę docelową biuletynu? o Jak weryfikować cele stawiane przed biuletynem? o Badania komunikacji, opinii pracowników i czytelnictwa – doskonałe źródło informacji o firmie i pracownikach • Wygląd i struktura biuletynu firmowego – na co powinniśmy zwrócić uwagę? o Koncepcja redakcyjna o Projekt graficzny o Makieta 2. Jak efektywnie zorganizować pracę nad biuletynem? • Planowanie numeru – przygotowanie i wydanie biuletynu: o Organizacja pracy redakcji – zespół redakcyjny i koordynacja projektu o Praca z harmonogramem wydań – długookresowym i bieżącym (dla aktualnego numeru) o Planowanie zawartości wydania (szpigiel) – stałe rubryki (działy, sekcje), wpływ makiety na proces wydawniczy o Pozyskiwanie osób do współpracy przy wydawnictwie – zamawianie tekstów i zdjęć, praca „na zakładkę” Ćwiczenie 1. 3- 5-osobowe grupy. Czas: ok.1 godz.15 min. Na podstawie struktury firmy i jej opisu wyznaczyć grupy docelowe dla biuletynu, jego cele, zaplanować stałe rubryki i ich zawartość, wyznaczyć zespół redakcyjny. • Jak przygotować się do napisania tekstu? o Szukanie tematów o Dobór tematyki dla grupy docelowej o Określanie celu artykułu o Pozyskiwanie źródeł informacji (research) o Opracowywanie konspektów • Jak pisać? Jaka powinna być budowa artykułu? o Prawidłowa budowa tekstu, dynamiczne elementy uatrakcyjniające przekaz o Dobre i słabe tytuły oraz leady o Po czym poznać dobry tekst? • Najpopularniejsze gatunki dziennikarskie w teorii i praktyce • Praca nad gotowym tekstem – redakcja i korekta tekstu, autoryzacja (i prawo autorskie) • Grzechy główne tekstów w biuletynach • Materiał graficzny w biuletynie o dobór materiału graficznego do wydania, planowanie graficzne o podstawowe zasady wykonywania zdjęć, kadrowanie o odbitki tradycyjne, skany o zdjęcia stockowe, agencyjne o zrzuty z ekranu o zdjęcia z cyfrówek i telefonów komórkowych o logo i logotypy o rysunki, komiksy, ilustracje prasowe, infografika Ćwiczenie 2. 3- 5-osobowe grupy. Czas: 30 min. Na podstawie opisu sytuacji przygotować tekst do wcześniej zaplanowanego biuletynu. • Skład i łamanie, opracowanie graficzne, obróbka zdjęć • Produkcja (cromalin, impozycja, naświetlanie, druk i formy uszlachetnienia) • Dystrybucja • Analiza numeru • Informacje zwrotne od czytelników – sonda, audyt, badanie czytelnictwa, szkolenia, warsztaty dziennikarskie • Interaktywność biuletynu 3. Redagowanie wizualne w biuletynie • Jak ludzie czytają gazetę? • Budowanie struktury wizualnej magazynu (hierarchia, kontrast, emocje) • Najważniejsze zasady w pracy z tekstem i obrazem w makiecie – wzajemne związki i zależności • Podstawy dobierania i kadrowania zdjęć do wydania (emocje, kadr, fotoedycja), waga podpisów do zdjęć • Jakość edytorska biuletynu – od czego zależy i co się na nią składa? • Przykłady interesujących rozwiązań edytorskich w biuletynach firmowych i prasie komercyjnej 4. Biuletyn jako zyskowne narzędzie komunikacji • Największe wyzwania dla redaktorów wydawnictw wewnętrznych. • Biuletyn wewnętrzny w strategii komunikacji wewnętrznej / a inne narzędzia komunikacji wewnętrznej. • Drukowany biuletyn wewnętrzny w dobie mediów społecznościowych i Internetu. • Współpraca z agencjami custom publishing. Jeśli uczestnicy szkolenia wydają biuletyny firmowe, analiza tych biuletynów.