Ogłoszenia targów i szkoleń
Budowa i zarządzanie systemem ocen okresowych pracowników (24-25 stycznia)
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-05-30 |
Data zakończenia | 2011-05-31 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia
tel. 509 66 77 98
Opis
Czas trwania: 2 dni
Cele szkolenia:
• zapewnienie wszystkich informacji i umiejętności niezbędnych do opracowania i wdrożenia Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych.
• skoncentrowanie się na pokazywaniu dobrych praktyk z dziedzinie projektowania i wdrażania systemów oceny
• pokazanie błędów, przed którymi należy się wystrzegać
Adresaci:
• pracownicy działów personalnych
• osoby opracowujące systemy oceny pracowników w organizacjach
• osoby odpowiedzialne za politykę oceniania
Metody szkolenia:
• wykład
• ćwiczenia
• dyskusje moderowane
• symulacje
Korzyści ze szkolenia:
Zdobycie umiejętności w zakresie:
• określania i przewidywania potrzeb podwładnych wpływających na efektywność pracy
• posługiwania się formularzami oceny
• przygotowania i przeprowadzenia rozmowy oceniającej
• sporządzania syntezy końcowej i formułowania decyzji w oparciu o wyniki oceny
• wykorzystywania wyników oceny do kierowania pracą i rozwojem podwładnych
PROGRAM:
1. Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu
• Czym jest system ocen pracowniczych?
• Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji oraz systemu zarządzania
• Korzyści ze stosowania systemu ocen dla organizacji i pracownika
• Możliwe zagrożenia - przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu i stosowaniu systemu
2. Kwestie formalne projektowania i funkcjonowania systemu ocen w organizacji
• Podstawy prawne i formalne funkcjonowania systemu ocen w organizacji
• Role poszczególnych komórek i osób w organizacji
• Założenia do projektu
• Zespół projektowy
• Określanie celu i zakresu oceny
Ćwiczenie: określanie celów projektowania systemu ocen w organizacji
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja
3. Projektowanie systemu ocen od koncepcji do procedury
• Zakres i zasady stosowania systemu
• Kanony budowania systemu
• Wybór metod oceny
• Budowanie kryteriów kompetencyjnych
• Budowanie kryteriów wynikowych – KPI (Key Performance Indicators)
• Efektywne techniki postępowania
Ćwiczenie: wypracowanie zakresu systemu oceny – co oceniać u pracowników w organizacji?
• Praca grupowa
• Prezentacja i omówienie
Ćwiczenie: określanie założeń budowy lub modyfikacji SOOP
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja
Ćwiczenie: wybór kompetencji i KPI jako kryteriów oceny – metodologia pracy
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja
4. Wdrażanie systemu ocen w organizacji
• Zaplanowanie działań koniecznych
• Działania komunikacyjne
• Szkolenia dla ocenianych i oceniających – przygotowanie i zawartość
• Zasady przeprowadzenia ocen – regulamin systemu ocen
• Zawartość standardowa
• Procedura oceny
• Przebieg rozmowy oceniającej
• Przypadki szczególne
• Przeprowadzenie ocen próbnych – pilotaż
• Najczęściej pojawiające się problemy i sposoby ich pokonywania
Ćwiczenie: projekt systemu oceny dla organizacji tworzony przez uczestników na podstawie studium przypadku
• Praca grupowa
• Prezentacja i omówienie
Ćwiczenie: wypracowywania zestawu KPI dla wybranego obszaru funkcjonalnego organizacji
5. Wykorzystanie efektów ocen
• Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
• Potencjalne sposoby wykorzystania wyników oceny
• Stawianie indywidualnych celów i zadań rozwojowych w oparciu o wskaźniki
6. Powiązanie wyników oceny z wynagrodzeniami
• Szanse i zagrożenia
• Powiązanie z wynagrodzeniem zasadniczym i zmiennym
7. Analiza funkcjonalności systemu ocen
1. Przeprowadzenie symulowanej oceny z wykorzystaniem formularza
Ćwiczenie: studium przypadku – symulacja oceny pracownika
2. Praca indywidualna
3. Prezentacja
4. Omówienie i dyskusja