Ogłoszenia targów i szkoleń
Budowa strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-12-03 |
Data zakończenia | 2012-12-04 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php/lista-szkolen-otwartych/details/453-budowanie-strategii-komunikacji-wewntrznej-w-organizacji.html |
biuro3@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
PRACOWNIA KOMPETENCJI
www.pracowniakompetencji.pl
te. 22 621 00 62
Opis
Adresat szkolenia
Szkolenie adresowane jest do osób będących na stanowiskach:
kadry kierowniczej
kierowników i specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej
kierowników i specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi
kierowników i specjalistów ds. zarządzania wiedzą
kierowników projektów
Cele Szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez jego uczestników umiejętności przygotowania dla organizacji kompleksowej strategii komunikacji wewnętrznej. Począwszy od czynników determinujących przepływ wiedzy i informacji w firmie, przez metody badawcze, po przygotowanie matrycy komunikacyjnej, uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi aspektami przygotowania i wdrożenia strategii. Omówione zostaną również sposoby angażowania pracowników do współpracy w realizacji działań komunikacyjnych.
Korzyści
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi:
jakie czynniki stanowią o komunikacji w organizacji
jakie cechy organizacji należy uwzględnić w przygotowywaniu strategii komunikacji wewnętrznej
jak należy dokonać pomiaru niezbędnych dla strategii komunikacji wewnętrznej aspektów
jak określić cele komunikacji wewnętrznej dla poszczególnych grup docelowych
jak dobrać i zaprojektować efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
jak zbudować optymalną dla organizacji matrycę komunikacji wewnętrznej
jakie są szanse i zagrożenia wykorzystywania nowych mediów w komunikacji wewnętrznej
jak angażować pracowników do procesów komunikacji wewnętrznej
jak kontrolować działania w ramach komunikacji wewnętrznej
Program szkolenia
BLOK I: Punkty wyjścia i punkty dojścia w budowaniu strategii komunikacji wewnętrznej
Komu i po co potrzebna jest strategia komunikacji wewnętrznej
Przesłanki dla zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej
Czy wielkość ma znaczenie?
Czy branża ma znaczenie?
Czy struktura organizacji ma znaczenie?
Czynniki determinujące komunikację wewnętrzną w organizacji
Cele strategiczne organizacji
Kultura organizacji
Badania pracowników
Miejsce komunikacji wewnętrznej w organizacji
Badania i przygotowanie organizacji do zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej
Komunikacja według pracowników, czyli klasyczny audyt komunikacji wewnętrznej
Badania nieformalnych relacji w przedsiębiorstwie - analiza sieci społecznych (SNA)
BLOK II: Cele i zadania strategii komunikacji wewnętrznej
Od celów organizacji do celów komunikacji wewnętrznej
Zadania i cele zarządu
Potrzeby i oczekiwania pracowników
Konflikt interesów?
Rola komunikacji nieformalnej w organizacji – jak ją wykorzystać?
Uczestnicy procesu i kierunki komunikacji
Struktury formalne i nieformalne
Komunikacja pionowa
Komunikacja pozioma
Komunikacja wertykalna
BLOK III: Narzędzia komunikacji wewnętrznej
Przegląd, charakterystyka i zastosowanie
Nowe media w komunikacji wewnętrznej
Szanse i zagrożenia
Możliwości i ograniczenia
Jak optymalnie dobrać narzędzia w strategii komunikacji wewnętrznej?
Marketingowe wsparcie strategii komunikacji wewnętrznej.
BLOK IV: Budowa strategii komunikacji wewnętrznej
Kroki budowania i wprowadzania strategii komunikacji wewnętrznej
Elementy strategii
Dokumenty i procesy wspierające budowę strategii
Od organizacji do jednostki
Od celów do planów
Od planów do treści
Matryce komunikacji wewnętrznej
BLOK V: Wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej
Angażowanie pracowników w procesy komunikacji wewnętrznej
Kontrola wdrożenia i efektywności działań komunikacji wewnętrznej
Spójność komunikacji w organizacji
BLOK VI: O czym komunikator wiedzieć powinien
Jak rozmawiać z zarządem?
Kompetencje komunikatora
Typowe prawidłowości komunikacji wewnętrznej
Forma szkolenia
Wykład z elementami moderowanej dyskusji, ćwiczeń oraz case studies.
Trener
Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie i podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem.
Była odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej w Servisco, DHL, IKEA, DPD, także w integracji Servisco
z Danzas i DHL.Prowadziła działania public relations w branżach TSL i nieruchomości oraz w kulturze.
Juror konkursów i prelegent spotkań branżowych.
Od kilku lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji
w organizacji.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia wynosi 1 390 zł. (+ 23 % VAT).
W cenę wliczone są:
Dwudniowe szkolenie na najwyższym poziomie,
prowadzone przez doświadczonego fachowca
Bogate materiały szkoleniowe
Smaczny catering (obiady i przerwy kawowe)
Certyfikat ukończenia szkolenia
Miejsce
Miejsce szkolenia:
Pracownia Kompetencji
Opis
Wygodna sala szkoleniowa w samym centrum Warszawy, bardzo dobre obiady.