Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

BUDOWANIE STRATEGII KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ W ORGANIZACJI

BUDOWANIE STRATEGII KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ W ORGANIZACJI
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2011-06-16
Data zakończenia 2011-06-17
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia
Opis
Czas trwania: 2 dni (16 godzin) Cel szkolenia: • nabycie przez jego uczestników umiejętności przygotowania dla organizacji kompleksowej strategii komunikacji wewnętrznej. Począwszy od czynników determinujących przepływ wiedzy i informacji w firmie, przez metody badawcze, po przygotowanie matrycy komunikacyjnej, uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi aspektami przygotowania i wdrożenia strategii. Omówione zostaną również sposoby angażowania pracowników do współpracy w realizacji działań komunikacyjnych Adresaci: • kadra kierownicza • kierownicy i specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej • kierownicy i specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi • kierownicy i specjaliści ds. zarządzania wiedzą • kierownicy projektów Tematyka szkolenia: Podczas szkolenia poruszane będą m.in. następujące zagadnienia • znaczenie kultury organizacji i komunikacji nieformalnej dla komunikacji wewnętrznej • kryteria podziału grup docelowych dla komunikacji wewnętrznej • określanie celów dla komunikacji wewnętrznej • metody badań komunikacji formalnej i nieformalnej • dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej • nowe media w strategii komunikacji wewnętrznej • matryca komunikacji wewnętrznej w organizacji • pozyskiwanie pracowników do współpracy w ramach komunikacji wewnętrznej • metody bieżącego pomiaru realizacji strategii komunikacji wewnętrznej i efektywności poszczególnych narzędzi komunikacji Metody szkoleniowe: Wykład z elementami moderowanej dyskusji, ćwiczeń oraz case studies. Korzyści dla uczestników: Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi: • jakie czynniki stanowią o komunikacji w organizacji • jakie cechy organizacji należy uwzględnić w przygotowywaniu strategii komunikacji wewnętrznej • jak należy dokonać pomiaru niezbędnych dla strategii komunikacji wewnętrznej aspektów • jak określić cele komunikacji wewnętrznej dla poszczególnych grup docelowych • jak dobrać i zaprojektować efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej • jak zbudować optymalną dla organizacji matrycę komunikacji wewnętrznej • jakie są szanse i zagrożenia wykorzystywania nowych mediów w komunikacji wewnętrznej • jak angażować pracowników do procesów komunikacji wewnętrznej • jak kontrolować działania w ramach komunikacji wewnętrznej PROGRAM: 1. Punkty wyjścia i punkty dojścia w budowaniu strategii komunikacje wewnętrznej • Komu i po co potrzebna jest strategia komunikacji wewnętrznej? • Przesłanki dla zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej o Czy wielkość ma znaczenie? o Czy branża ma znaczenie? o Czy struktura organizacji ma znaczenie? • Czynniki determinujące komunikację wewnętrzną w organizacji o Cele strategiczne organizacji o Kultura organizacji o Badania pracowników • Miejsce komunikacji wewnętrznej w organizacji • Badania i przygotowanie organizacji do zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej o Komunikacja według pracowników, czyli klasyczny audyt komunikacji wewnętrznej o Badania nieformalnych relacji w przedsiębiorstwie - analiza sieci społecznych (SNA) 2. Cele i zadania strategii komunikacji wewnętrznej • Od celów organizacji do celów komunikacji wewnętrznej o Zadania i cele zarządu o Potrzeby i oczekiwania pracowników o Konflikt interesów? • Rola komunikacji nieformalnej w organizacji – jak ją wykorzystać? • Uczestnicy procesu i kierunki komunikacji o Struktury formalne i nieformalne o Komunikacja pionowa o Komunikacja pozioma o Komunikacja wertykalna Ćwiczenie 1. Czas: ok. 45 min. Grupy 3- 5-osobowe. Na podstawie opisu organizacji wyznaczyć cele dla komunikacji wewnętrznej. 3. Budowa strategii komunikacji wewnętrznej • Elementy strategii • Dokumenty i procesy wspierające budowę strategii • Od celów do planów • Od organizacji do jednostki • Od celu do treści Ćwiczenie 2. Czas: ok. 1 h 30 min. Te same grupy 3- 5-osobowe. Na podstawie tych samych opisów określić grupy docelowe komunikacji wewnętrznej. Wcześniej wyznaczone cele komunikacji wewnętrznej przełożyć na cele dla poszczególnych grup docelowych. 4. Narzędzia komunikacji wewnętrznej • Przegląd, charakterystyka i zastosowanie • Nowe media w komunikacji wewnętrznej o Szanse i zagrożenia o Możliwości i ograniczenia • Jak optymalnie dobrać narzędzia w strategii komunikacji wewnętrznej? • Marketingowe wsparcie strategii komunikacji wewnętrznej. • Matryce komunikacji wewnętrznej Ćwiczenie 3. Czas: ok. 1 h. Te same grupy 3- 5-osobowe. Dobrać narzędzia realizujące wcześniej wyznaczone cele komunikacji wewnętrznej w poszczególnych grupach docelowych. 5. Wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej • Angażowanie pracowników w procesy komunikacji wewnętrznej • Kontrola wdrożenia i efektywności działań komunikacji wewnętrznej • Spójność komunikacji w organizacji 6. O czym komunikator wiedzieć powinien • Jak rozmawiać z zarządem? • Kompetencje komunikatora • Mity i grzechy komunikacji wewnętrznej