Ogłoszenia targów i szkoleń
BUDOWANIE STRATEGII KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ W ORGANIZACJI
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-06-16 |
Data zakończenia | 2011-06-17 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia
Opis
Czas trwania: 2 dni (16 godzin)
Cel szkolenia:
• nabycie przez jego uczestników umiejętności przygotowania dla organizacji kompleksowej strategii komunikacji wewnętrznej. Począwszy od czynników determinujących przepływ wiedzy i informacji w firmie, przez metody badawcze, po przygotowanie matrycy komunikacyjnej, uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi aspektami przygotowania i wdrożenia strategii. Omówione zostaną również sposoby angażowania pracowników do współpracy w realizacji działań komunikacyjnych
Adresaci:
• kadra kierownicza
• kierownicy i specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej
• kierownicy i specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi
• kierownicy i specjaliści ds. zarządzania wiedzą
• kierownicy projektów
Tematyka szkolenia:
Podczas szkolenia poruszane będą m.in. następujące zagadnienia
• znaczenie kultury organizacji i komunikacji nieformalnej dla komunikacji wewnętrznej
• kryteria podziału grup docelowych dla komunikacji wewnętrznej
• określanie celów dla komunikacji wewnętrznej
• metody badań komunikacji formalnej i nieformalnej
• dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej
• nowe media w strategii komunikacji wewnętrznej
• matryca komunikacji wewnętrznej w organizacji
• pozyskiwanie pracowników do współpracy w ramach komunikacji wewnętrznej
• metody bieżącego pomiaru realizacji strategii komunikacji wewnętrznej i efektywności poszczególnych narzędzi komunikacji
Metody szkoleniowe:
Wykład z elementami moderowanej dyskusji, ćwiczeń oraz case studies.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się między innymi:
• jakie czynniki stanowią o komunikacji w organizacji
• jakie cechy organizacji należy uwzględnić w przygotowywaniu strategii komunikacji wewnętrznej
• jak należy dokonać pomiaru niezbędnych dla strategii komunikacji wewnętrznej aspektów
• jak określić cele komunikacji wewnętrznej dla poszczególnych grup docelowych
• jak dobrać i zaprojektować efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
• jak zbudować optymalną dla organizacji matrycę komunikacji wewnętrznej
• jakie są szanse i zagrożenia wykorzystywania nowych mediów w komunikacji wewnętrznej
• jak angażować pracowników do procesów komunikacji wewnętrznej
• jak kontrolować działania w ramach komunikacji wewnętrznej
PROGRAM:
1. Punkty wyjścia i punkty dojścia w budowaniu strategii komunikacje wewnętrznej
• Komu i po co potrzebna jest strategia komunikacji wewnętrznej?
• Przesłanki dla zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej
o Czy wielkość ma znaczenie?
o Czy branża ma znaczenie?
o Czy struktura organizacji ma znaczenie?
• Czynniki determinujące komunikację wewnętrzną w organizacji
o Cele strategiczne organizacji
o Kultura organizacji
o Badania pracowników
• Miejsce komunikacji wewnętrznej w organizacji
• Badania i przygotowanie organizacji do zbudowania strategii komunikacji wewnętrznej
o Komunikacja według pracowników, czyli klasyczny audyt komunikacji wewnętrznej
o Badania nieformalnych relacji w przedsiębiorstwie - analiza sieci społecznych (SNA)
2. Cele i zadania strategii komunikacji wewnętrznej
• Od celów organizacji do celów komunikacji wewnętrznej
o Zadania i cele zarządu
o Potrzeby i oczekiwania pracowników
o Konflikt interesów?
• Rola komunikacji nieformalnej w organizacji – jak ją wykorzystać?
• Uczestnicy procesu i kierunki komunikacji
o Struktury formalne i nieformalne
o Komunikacja pionowa
o Komunikacja pozioma
o Komunikacja wertykalna
Ćwiczenie 1. Czas: ok. 45 min.
Grupy 3- 5-osobowe.
Na podstawie opisu organizacji wyznaczyć cele dla komunikacji wewnętrznej.
3. Budowa strategii komunikacji wewnętrznej
• Elementy strategii
• Dokumenty i procesy wspierające budowę strategii
• Od celów do planów
• Od organizacji do jednostki
• Od celu do treści
Ćwiczenie 2. Czas: ok. 1 h 30 min.
Te same grupy 3- 5-osobowe.
Na podstawie tych samych opisów określić grupy docelowe komunikacji wewnętrznej. Wcześniej wyznaczone cele komunikacji wewnętrznej przełożyć na cele dla poszczególnych grup docelowych.
4. Narzędzia komunikacji wewnętrznej
• Przegląd, charakterystyka i zastosowanie
• Nowe media w komunikacji wewnętrznej
o Szanse i zagrożenia
o Możliwości i ograniczenia
• Jak optymalnie dobrać narzędzia w strategii komunikacji wewnętrznej?
• Marketingowe wsparcie strategii komunikacji wewnętrznej.
• Matryce komunikacji wewnętrznej
Ćwiczenie 3. Czas: ok. 1 h.
Te same grupy 3- 5-osobowe.
Dobrać narzędzia realizujące wcześniej wyznaczone cele komunikacji wewnętrznej w poszczególnych grupach docelowych.
5. Wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej
• Angażowanie pracowników w procesy komunikacji wewnętrznej
• Kontrola wdrożenia i efektywności działań komunikacji wewnętrznej
• Spójność komunikacji w organizacji
6. O czym komunikator wiedzieć powinien
• Jak rozmawiać z zarządem?
• Kompetencje komunikatora
• Mity i grzechy komunikacji wewnętrznej