Ogłoszenia targów i szkoleń
Coaching dla menedżerów
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-05-16 |
Data zakończenia | 2011-05-17 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php/lista-szkolen-otwartych/details/298-coaching-menedzerow.html |
biuro2@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
Pracownia Kompetencji
Opis
Szkolenie jest adresowane do menedżerów średniego szczebla i menedżerów liniowych (operacyjnych).
Cele Szkolenia
* Poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy Uczestników szkolenia w zakresie coachingu
* Wprowadzenie kadry kierowniczej w podstawy zarządzania zespołem pracowników poprzez coaching
* Zapoznanie z metodami i modelami rozmowy z osobą, której dotyczy coaching
* Poszerzenie wiedzy dotyczącej wykorzystania coachingu w skutecznym motywowaniu pracowników
* Przekazanie wiedzy nt. coachingu jako narzędzia kontaktów z podwładnymi, podopiecznymi, tworzenia właściwej relacji
* Ukształtowanie u Uczestników szkolenia postaw profesjonalnego coacha.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do coachingu
* Otwarcie, przedstawienie się trenera oraz uczestników szkolenia
* Coaching – czym jest a czym nie jest
* Czym jest coaching dla uczestników szkolenia i ich organizacji
* Coaching a inne formy rozwoju pracowników
* Dobór formy rozwoju w zależności od wiedzy i motywacji pracownika
* Sponsoring w procesie coachingu
2. Zwiększanie motywacji u pracowników
* Co mówią nam teorie motywacji i jak to się ma do praktyki codziennej pracy
* Motywacja i automotywacja pracowników do rozwoju
* Poziom motywacji u podwładnych niezbędny do rozpoczęcia procesu coachingu
* Co wiemy o swoich najlepszych pracownikach
3. Postawa i zachowanie coacha
* Cechy dobrego coacha
* Wpływ coacha i coachingu na proces pożądanych długofalowych zmian
* Kompetencje charakteryzujące dobrego coacha - autodiagnoza
* Role coacha (szef jako coach)
* Standardy i etyka w pracy coacha
* Kreatywność w pracy coacha
4. Budowanie relacji w procesie coachingu
* Sposoby budowania relacji
* Budowanie relacji oparte na odpowiedniej komunikacji
* Znaczenie dobrego kontaktu
* Poufność i zaufanie
* Prawa i obowiązki stron
* Specyfika pierwszej sesji coachingowej
* Nastawienie i zachowanie coacha
5. Praca nad celem
* Zamiana problemu w cel
* Stawianie celów
* Kryteria SMART
* 9 kryteriów zwiększających prawdopodobieństwo osiągnięcia celu
* Cele poszczególnych sesji a cele procesowe
* Cel coachingu a wartości osoby coachowanej
6. Struktury rozmów coachingowych – praktyczny trening
* Główne zasady prowadzenia rozmów coachingowych
* Koła życia, wartości, biznesu
* GROW
* Siatka celów
* PAW – Possibility Ability Worthiness – praca z przekonaniami
* Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
7. Rozwój coacha
* Korzystanie z informacji zwrotnej
* Superwizja
* Źródła wiedzy dla coacha i sposoby korzystania z nich
* Ocena i doskonalenie własnych umiejętności
* Ustalenie planu działania w obszarze doskonalenia wybranych kompetencji
8. Sesja podsumowująca
* Podsumowanie i zakończenie szkolenia
* Ewaluacja