Ogłoszenia targów i szkoleń
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-10-03 |
Data zakończenia | 2011-10-04 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia
tel. 509 66 77 98
e-mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
Opis
Cel szkolenia:
• zrozumienie relacji międzyludzkich w procesie komunikacji,
• poznanie zasad komunikacji interpersonalnej,
• właściwe rozpoznawanie typów osobowości i dostosowywanie do nich sposobów komunikacji.
Adresaci: kadra kierownicza, właściciele firm, menedżerowie, pracownicy
Metody szkoleniowe:
ćwiczenia indywidualne i grupowe, odgrywanie ról, analiza postaw oraz zachowań, studia przypadku, moderowane dyskusje, prezentacja, testy, burza mózgów.
Korzyści dla uczestników:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
• określić swoje predyspozycje i wyzwania komunikacyjne,
• diagnozować styl komunikacji własnej i partnera komunikacji,
• rozpoznać reguły rządzące komunikacją, czynniki wpływające na jej skuteczność,
• przekazywać konstruktywną informację zwrotną,
• kształtować komunikaty w sposób dopasowany do rozmówcy,
• właściwie rozpoznawać i stosować komunikaty niewerbalne w relacjach interpersonalnych,
PROGRAM
1. Rola komunikacje w życiu jednostki i zespołu
1) Schemat procesu komunikacji.
2) Komunikacja jedno- i dwukierunkowa.
3) Systemy reprezentacji (wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny).
4) 4 pary uszu von Thuna - płaszczyzny komunikatu: rzeczowa, relacji, ujawniania siebie, apelu.
2. Rozmawiać każdy może
1) Autoanaliza własnego stylu komunikowania się.
2) Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie jako narzędzia skutecznej komunikacji.
3) Czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi – przyczyny i przezwyciężanie barier.
4) Przekazywanie informacji zwrotnej.
3. Komunikacja asertywna czyli odwaga bycia sobą
1) Komunikat „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania siebie.
2) Strach przed powiedzeniem „nie”.
3) Stosowanie technik asertywnych.
4) Różnice między zachowaniem asertywnym a agresywnym i uległym.
5) Metody zachowań asertywnych.
4. Komunikacja niewerbalna
1) Czytanie „mowy ciała” - rodzaje komunikatów niewerbalnych.
2) Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
3) Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych.
Drugi dzień szkolenia oparty jest na licencjonowanym narzędziu Insights DiscoveryTM. Insights DiscoveryTM przekłada język psychologii jungowskiej na język kolorów, symbolizujących określony zespół cech osobowości. Cztery energie kolorystyczne odzwierciedlają cztery style funkcjonowania, cztery typy behawioralne. Każdy posiada pewną kombinację wszystkich energii kolorystycznych, jednak zawsze jeden kolor, dwa lub trzy są kolorami dominującymi i to właśnie one determinują komunikację oraz procesy decyzyjne.
5. Jakim jestem kolorem. Zrozumieć siebie.
1) Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania.
2) Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji.
3) Charakterystyka poszczególnych energii kolorystycznych - Od Hipokratesa do Junga - cztery temperamenty i cztery energie kolorystyczne.
6. Jakim Ty jesteś kolorem. Rozpoznawanie typów osobowościowych
1) „Energie kolorystyczne znanych i lubianych” - Rozpoznawanie osób reprezentujących poszczególne energie kolorystyczne.
2) „Spirala samolotu i Susan Boyle” – sposoby postrzegania i interpretacji zachowań oraz ich konsekwencje.
3) Rozpoznawanie dominujących energii kolorystycznych na podstawie zachowania, mowy ciała, stylu wypowiedzi, funkcjonowania w stresie.
4) „Z kim masz do czynienia?” – sztuka odczytywania wskazówek i identyfikacji stylów funkcjonowania.
7. Efektywna komunikacja. Jak dotrzeć do rozmówcy?
1) Jak się komunikujemy? Umiejętność przekonywania do swojego zdania.
2) Jak zrozumieć i komunikować się z poszczególnymi typami kolorystycznymi?
3) Przeciwieństwa się przyciągają- jak rozmawiać z osobą o zupełnie innym stylu komunikacji.
4) Budowanie relacji z wykorzystaniem 4 energii.