Ogłoszenia targów i szkoleń
Efektywna komunikacja z elementami inteligencji emocjonalnej
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5507/efektywna-komunikacja-z-elementami-inteligencji-emocjonalnej |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Efektywna komunikacja z elementami inteligencji emocjonalnej
W dzisiejszym świecie komunikacja międzyludzka jest elementem, bez którego nie da się funkcjonować w żadnych relacjach, zarówno prywatnych jak i zawodowych. Żyjemy wśród ludzi, pracujemy w zespołach, rozmawiamy z klientami i współpracownikami. Szkolenie ma na celu wskazanie, jak wykorzystać znajomość zasad komunikacji do budowania relacji z ludźmi, a także w jaki sposób pomocna może być w tym inteligencja emocjonalna.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom zasad, dotyczących poprawnej komunikacji i przekazywania informacji, a także ćwiczenie umiejętności interpersonalnych opartych na założeniach inteligencji emocjonalnej. Podczas szkolenia będą poruszane zagadnienia dotyczące podstaw komunikacyjnych, roli informacji zwrotnej, sztuki argumentowania, panowania nad własnymi emocjami i odczytywania emocji innych.
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- Usprawnić komunikację wewnątrz organizacji
- Skutecznie przekazać komunikatu
- Zastosować prawa asertywności
- Przekonać innych do swoich racji
- Praktycznie przełożyć zagadnienia teoretyczne na umiejętności komunikacyjne stosowane na co dzień
- Wskazać na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Podstawowe zasady komunikacji
-Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
-Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu
-Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
-Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy d tego co odbiorca zapamiętuje
-Przekazywanie informacji zwrotnej
-Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
-Skąd się bierze plotka?
-Przepływ informacji pionowy i poziomy
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna
-Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
-Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
-Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
3. Emocje
-Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, -współpracownikami i przełożonymi
-Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
-Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami
4. Sztuka argumentowania i perswazji
-Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
-Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
-Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
-Przekonywanie innych do swoich racji
5. Komunikacja w praktyce
-Sztuka prowadzenia rozmów
-Tworzenie kultury zarządzania informacją